Detecten un descens de l'escolarització de 0 a 3 anys a Menorca a causa del covid-19

La por de contagiar-se i les dificultats econòmiques són els aspectes que hi influeixen més

Els municipis de Menorca han detectat un descens de l’escolarització dels nins de 0 a 3 anys, segons ha reconegut aquest dimarts el director insular d’Educació, Josep Juaneda. Tot i que el Consell Insular no disposa de dades concretes perquè es tracta d’una anàlisi prèvia amb els membres del Servei d’Atenció Educativa Infantil i regidors de cada municipi, admeten la problemàtica.

Josep Juaneda explica que s’ha detectat el descens d’escolarització de manera desigual als vuit municipis de l’illa. Malgrat que no especifiquen quins són els que presenten una major incidència, l’ARA Balears ha pogut saber que un d’ells és Ciutadella. Juaneda argumenta els motius que duen les famílies a no escolaritzar els seus fills: “Hi ha dos aspectes que pesen per no iniciar el procés: la precaució davant la situació sanitària i les dificultats econòmiques”. Per aquest motiu, el director insular d’Educació ha destacat el Servei d’Atenció Educativa Infantil, que “és bàsic per dotar d’espais les famílies i permetre que els nins se socialitzin i complementin el seu procés educatiu”.

D’altra banda, el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Maó, Toni Carrillos, ha reconegut que la por davant hipotètics contagis de covid-19 està passant factura: “No som dels municipis més afectats, però hem detectat que mentre que hi ha setmanes que no s’escolaritzen vuit o nou infants, la setmana següent ho fan, i ho atribuíem a la por que ha despertat el coronavirus, així com a les dificultats econòmiques de les famílies”.

El Servei d’Atenció Educativa Infantil és un projecte del Consell i tots els ajuntaments de l’illa que treballa conjuntament amb els equips d’atenció primerenca dels centres educatius. Els objectius són l’acompanyament a alumnes de 0 a 3 anys amb necessitats específiques de suport educatiu i el desenvolupament de programes de criança com els tallers de massatge infantil, els espais familiars i la iniciativa 'Un dia a l’escoleta'.

EDICIÓ PAPER 24/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF