Darrers intents d'aturar l'autopista Llucmajor - Campos

La Plataforma Antiautopista documenta amb imatges el traçat pel qual passaran les obres de la via, previstes per començar aquest dilluns

Davant la imminència del començament de les obres de l'autopista que connectarà Llucmajor amb Campos, diversos col·lectius defensors del territori han presentat una sèrie de fotografies aèries per mostrar quin serà l'impacte de la construcció sobre el terreny.

Mitjançant 350 imatges, la Plataforma Antiautopista denuncia un projecte que durà a terme el Consell de Mallorca i que costarà als mallorquins uns 33 milions d'euros, dels quals 6 milions són en expropiacions. 

El projecte actual de l'autopista del Llevant transformarà la carretera de Llucmajor a Campos, que ara fa 8 metres d'amplada i passarà a tenir-ne uns 43. A més, està projectada una "mega-rotonda" doble que ocuparà unes 4 hectàrees de terreny.

"A nosaltres els que ens preocupa la dimensió que té la infraestructura en si, a banda del traçat de l'autopista també el que és l'entorn. Què ve darrere una autopista? Pedreres, polígons, abocadors i tota classe de construccions" han afirmat des de la Plataforma, que han qualificat el projecte "com el més ambiciós del Consell de Mallorca en 10 anys.

Des de la plataforma també han denunciat que en tota la legislatura actual s'han gastat més de 200 milions d'euros en carreteres mentre que en tren "no han estat capaços de posar ni un metre".

L'objectiu de la plataforma ha estat el d’inventariar un paisatge ric i divers conformat per zones agràries actives, ametllerars, zones de cereals, pastures, deveses, bardisses naturals, així com hàbitats naturals com pinars, ullastrars, garrigues i un ric mosaic mediterrani d'alt valor ecològic i paisatgístic. Així com tot un seguit d'elements tradicionals que seran afectats i són barraques, coves, basses, l'avenc de Son Muletó i multitud d'edificacions humanes destinades a la ramaderia, safaretjos històrics i l'antiga via del tren.

Des del GOB han assegurat que no perden l'esperança que les autoritats recapacitin i han demanat que les obres no comencin. Han opinat també que en temes de territori i transport aquesta legislatura ha suposat una continuació de les polítiques del PP i UM inclús han afirmat que en aquests àmbits "aquest Pacte ha estat pitjor que l'equip de govern de Maria Salom i a l'altura del Consell que va presidir Maria Antònia Munar". A més, han assegurat que "si el Consell no atura aquest projecte, l'haurem d'aturar nosaltres".

EDICIÓ PAPER 17/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF