Societat 19/02/2018

Benestar Social derivarà usuaris a Palma Activa

La regidora de Benestar i Drets Socials, Mercè Borràs, i la regidora de Turisme, Comerç i Treball, Joana Maria Adrover, han signat avui un protocol d’actuació

Ara Balears
3 min
Benestar Social derivarà usuaris a Palma Activa

PalmaLa regidora de Benestar i Drets Socials, Mercè Borràs, i la regidora de Turisme, Comerç i Treball, Joana Maria Adrover, han signat avui un protocol d’actuació perquè els Centres Municipals de Serveis Socials (CMSS) puguin derivar els usuaris que presentin necessitats d’inserció sociolaboral a l’Agència de Desenvolupament Local Palma Activa.

Mercè Borràs ha destacat que “estam molt contents per la normalització d’aquesta actuació; durant la legislatura passada es va tallar qualsevol possibilitat que les persones en situació de vulnerabilitat tinguessin accés al servei de Palma Activa, i ho hem recuperat”.

De fet, ja fa un any que ambdues àrees fan feina conjunta entre els tècnics de Palma Activa i els professionals dels CMSS que, gràcies a aquest protocol d’actuació conjunta, tindran competències per establir i dirigir tècnicament els plans de feina que s’estableixin amb els usuaris, treballant sempre de manera coordinada. Durant l’exercici 2017, el programa ha atès 172 persones que han pogut accedir a itineraris formatius i de cerca de feina. Amb la signatura del protocol “es culmina aquesta feina”, ha assegurat la regidora de Turisme, Comerç i Treball.

En aquest sentit, Joana Maria Adrover ha explicat que “els professionals de Serveis Socials derivaran als usuaris que consideren que poden començar una cerca de feina activa. Les persones derivades s’entrevisten amb els orientadors de Palma Activa, que fan un diagnosi de la seva situació laboral. A partir d’aquest moment, els usuaris que es volen comprometre amb la seva cerca de feina, comencen un itinerari formatiu i laboral amb els tècnics de Palma Activa amb la finalitat de millorar les possibilitats d'entrar al món laboral”.

Vuit orientadors al servei de les persones en situació de vulnerabilitat

El programa va adreçat principalment a les persones que han quedat en situació de vulnerabilitat ateses les condicions de precarietat del mercat laboral, joves sense formació i persones amb atur de llarga durada. El programa pot atendre fins a 120 persones alhora i disposa de vuit orientadors laborals, cadascun dels quals podrà fer el seguiment de 15 persones, per atendre cada usuari de manera adequada segons les seves necessitats.

Comunicació contínua

Hi ha un 'feedback' constant entre els treballadors de Serveis Socials i els tècnics de Palma Activa per tal de facilitar a l’usuari el seu procés d’inserció, donant-li suport amb ajuts, beques, etc., per tal que pugui conjugar la seva recerca laboral amb la seva situació sociofamiliar.

Per una banda, hi ha persones que, durant la crisi, varen quedar en una situació precària que no els permeté cobrir les seves necessitats bàsiques. Normalment, aquests ciutadans estan en situació d’iniciar un procés laboral, és a dir, de començar la seva recerca de feina o de millorar la seva formació.

Si aquestes persones tenen la formació i els requisits necessaris per començar la recerca de feina, inicien el procés d’inserció laboral i se’ls ajuda a millorar el currículum, a enviar ofertes, a inscriure’s a borses de feina, a presentar autocandidatures...

Si aquestes persones no tenen la formació requerida per poder optar a determinats llocs de feina, se’ls orienta per millorar la seva formació, tant per optimitzar el seu currículum com per potenciar les seves competències tranversals i adquirir coneixements en competències digitals.

També hi ha altres perfils d’usuaris que s'atenen des de Benestar Social com a persones nouvingudes, ciutadans sense cap tipus de formació, sense coneixements digitals... A aquestes persones se'ls proposa un itinerari més encaminat, per una banda, a la formació professional (cursos del SOIB, Garantia Juvenil, formació dual...) per aconseguir algun tipus de certificat de professionalitat, i per una altra, a millorar les seves competències tant digitals com transversals, a aprendre a manejar eines de recerca de feina i recursos...

A més, el personal de Palma Activa imparteix diàriament sessions grupals –de 3 o 4 persones– per als usuaris que necessitin suport per a inscriure’s a l’Agència de Col·locació –és una inscripció que s’ha de fer amb ordinador en línia–, i també per a adjuntar currículums, enviar e-mails, accedir a portals de feina...

stats