Comença el curs per formar 24 nous bombers de Mallorca

Hauran de superar un període formatiu de més de 600 hores, que inclourà vuit mòduls

L'Escola Balear d'Administració Pública i el Consell de Mallorca col·laboren amb l'organització del Curs Bàsic de Bombers, que permetrà al cos de Bombers de Mallorca sumar 24 nous efectius.

La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques del Govern, Catalina Cladera, i Carmen Palomino, titular de la cartera insular de Modernització i Funció Pública, han inaugurat aquest curs en ocasió d'un acte celebrat a la seu de l'EBAP a Palma.

Els 24 alumnes que inicien el Curs Bàsic de Bombers han hagut de superar una fase de selecció que ha realitzat el Consell de Mallorca.

A partir d'aquest dilluns afronten un període formatiu de més de 600 hores teoricopràctiques, que inclourà 8 mòduls amb sessions sobre operacions i rescat, control i extinció d'incendis, maneig de recursos, fenòmens naturals, ciències aplicades i responsabilitats personals.

El període formatiu es completa amb diverses sessions pràctiques, entre les quals hi ha un curs de formació intensiva amb foc real al centre Seganosa de Vigo i un període de pràctiques als parcs de bombers del Consell de Mallorca.

Una vegada superat el curs, a la fi del proper mes de juny, els alumnes estaran formats per afrontar diferents situacions d'emergència, treballar en equip, manejar equipaments i vehicles especials i conèixer els diferents protocols de seguretat i la seva aplicació.

"Es tracta d'un complet programa lectiu per aconseguir que tinguin totes les eines al seu abast per convertir-se en bombers professionals del Consell de Mallorca", ha assenyalat Cladera, que ha destacat el valor extrem de "servei públic" del treball de bomber, que ha d'estar "preparat per assumir un risc per a la seva pròpia vida amb l'objectiu de salvar la vida d'uns altres".

Per la seva banda, Palomino s'ha referit a la importància de formar nous bombers a Mallorca, atès que des del 2011 no s'ha fet cap curs de capacitació.

EDICIÓ PAPER 19/01/2019

Consultar aquesta edició en PDF