Societat 08/09/2018

Coloma Mateu: “Una substitució completa seria un error”

La pedagoga Coloma Mateu considera que, malgrat que “l’escola no pot girar l’esquena a l’evolució de les noves tecnologies”

M. L.
1 min
Ordinadors a una aula d’informàtica.

PalmaLa pedagoga Coloma Mateu considera que, malgrat que “l’escola no pot girar l’esquena a l’evolució de les noves tecnologies”, seria “un error fer una substitució completa pel llibre electrònic”, que, al cap i a la fi, “és una pantalla”. “S’han d’aprofitar els recursos que dona, però és necessari un projecte definit, saber cap on s’ha d’anar”, diu.

Una part molt important consisteix a ensenyar als alumnes “a gestionar la quantitat d’informació” a la qual hi ha accés gràcies a les noves tecnologies. Ben gestionades, les noves eines “poden ajudar els alumnes amb dificultats d’aprenentatge, perquè són molt interactives”. Les coses són diferentes per als alumnes que tenen dificultats visuals o auditives.

Els dispositius poden ser una arma de doble tall, sobretot en el cas dels infants amb dificultats de lectoescriptura. “Si compten amb un programa de reforç lectoescriptor, perfecte. Però si el dispositiu els ho dona tot fet i no s’han d’esforçar, els seus problemes empitjoren. Hi ha alumnes d’ESO que no tenen gaire comprensió lectora i el suport electrònic no canvia això”, comenta. “Estam en un moment en què no sabem fins on pot arribar la tecnologia, i aquest desconeixement ens limita en certa manera”.

stats