CCOO reclama unes condicions laborals "dignes" per als mestres de l'etapa 0-3 anys

El sindicat exigeix un nou conveni que fixi i dignifiqui les retribucions d'aquest col·lectiu

El sindicat d'ensenyament CCOO ha reclamat aquest dilluns que es millorin, de manera urgent, les condicions laborals dels mestres i educadors de l'etapa 0-3 anys. CCOO exigeix negociar un nou conveni a escala estatal que permeti dignificar i fixi les retribucions que percep aquest col·lectiu.

El sindicat titlla d'indignant la pretensió patronal de fixar la retribució dels educadors infantils al voltant dels 900 euros mensuals, o que els i les mestres augmentin la seva jornada laboral, que en aquests moments és de 32 hores setmanals. "Aquest sector es caracteritza per uns salaris molt més baixos que els que perceben altres professionals de l'àmbit educatiu que desenvolupen les mateixes tasques", ha exposat el portaveu de CCOO, Manuel Sirvent.

Sirvent manifesta que en aquests moments no hi ha un control de la jornada laboral a les escoletes i que existeixen pràctiques irregulars que repercuteixen de manera directa sobre les seves condicions laborals. "Hi ha molts professionals que ocupen llocs de categories inferiors a la qualificació que posseeixen i moltes guarderies en les quals se supera el nombre d'infants per aula permès per llei", assegura el portaveu.

La dignificació del treball d'aquest col·lectiu és una prioritat per a CCOO. "És un sector molt feminitzat (més d'un 90% són dones), en què la bretxa salarial per qüestió de gènere precaritza les condicions laborals", ha subratllat Sirvent.

Des de CCOO destaquen que després de gairebé dos anys de negociacions, en què les patronals han mostrat "una actitud immobilista i victimista", sense voler abordar de manera efectiva aquesta problemàtica laboral i sense moure's dels seus plantejaments inicials, "feim una crida perquè les famílies se sumin de manera activa ea la dignificació d'un primer cicle educatiu de qualitat que constitueix la base inicial de l'aprenentatge".

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF