Air Nostrum cancel·la 148 vols per la vaga de Setmana Santa, que no afectarà els de les Balears

L'Audiència Nacional acredita la necessitat de la vaga, en defensa dels drets dels pilots

L'Audiència Nacional ha decidit no imposar finalment mesures cautelars durant la vaga de pilots de l'aerolínia valenciana Air Nostrum, prevista pels dies 15,16,17, 22, 23 i 24 d'abril. La convoca el Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA), que "obligarà" a cancel·lar 148 vols durant la propera setmana i afectarà 10.000 passatgers, segons un comunicat emès aquest divendres horabaixa per la companyia. Malgrat l'empresa perd, d'aquesta manera, el 24% dels vols -respectant els serveis mínims decretats per la Direcció General d'Aviació Civil-, el 100% dels trajectes amb origen o destinació a les Illes Balears queden blindats, igual que per a Canàries i Melilla o els que operen com a Obligació de Servei Públic, segons el comunicat.

Aquesta vaga respon a les queixes pel desviament de vols d'Air Nostrum a d'altres aerolínies dels mateixos propietaris. Un fet que, segons el sindicat, incompleix els acords anteriors i posa en risc la viabilitat de l'empresa, així com les condicions laborals dels treballadors. L'Audiència Nacional acredita la necessitat de resoldre el conflicte en defensa dels interessos professionals dels pilots. Considera, a més, que l'externalització justifica la vaga i denuncia una "política que vol reduir el tamany de l'activitat de l'empresa mitjançant el desviament de vols".

L'empresa va qualificar d'"abusiva, injustificada i il·legal" la mobilització i va demanar l'aplicació de mesures cautelars davant el risc de "perjudici irreparable" durant el darrer acord, signat el 14 de juny del 2018. Fou aleshores quan Air Nostrum va garantir que no recorreria a l'externalització amb tercers, sempre i quan la plantilla pogués assumir els compromisos corresponents. Una promesa que, segons el sindicat, no s'ha complert.

Air Nostrum precisa al comunicat que els clients afectats poden optar al retorn dels bitllets o a la reubicació en vols alternatius.

EDICIÓ PAPER 21/09/2019

Consultar aquesta edició en PDF