Alternativa critica que la sentència de TC bloqueja "qualsevol possibilitat de pacte educatiu estatal"

"Aquesta sentència condemna el sistema educatiu a continuar amb models educatius dels segles passats i no mirar cap al futur", afirma el sindicat de docents

El sindicat docent Alternativa creu que la sentència d'aquest dimarts del Tribunal Constitucional consolida totes les qüestions polèmiques que va plantejar la LOMCE. "Ja no es tracta només d'una llei orgànica sinó d'una sentència del Tribunal Constitucional, que ho deixarà tot ben fermat. Aquesta sentència deixa totalment bloquejada qualsevol possibilitat de pacte educatiu estatal i condemna el sistema educatiu a continuar amb models educatius de segles passats i no mirar cap al futur", afirma el sindicat.

A més, critica que ja fa un temps que la imparcialitat del TC és qüestionada per la ingerència dels poders polítics i afirma que "aquest fet és una mostra més que els jutges afins als sectors més conservadors, que són els encarregats de nomenar-los, tornen a deixar la seva petjada en un assumpte tan sensible com l'educació pública". "L'educació hauria de ser, com hem defensat sempre, pública, de qualitat, laica i integradora", defensen.

Segons Alternativa, la segregació per sexes és una interpretació molt forçada del dret a l'educació i la llibertat d'ensenyament i contrària a la no discriminació de l'article 14 de la Constitució.
Així, "continuarem pagant amb doblers públics l'adoctrinament i el model social de segregació
d'aquest tipus d'escoles", denuncien. 

Amb aquesta sentència, la religió catòlica serà una matèria d'oferta obligatòria. "Aquest país ha preferit finançar la religió a les escoles en comptes de potenciar el coneixement científic, tecnològic, filosòfic i crític amb el món que l'envolta. La religió és un assumpte privat i, per tant, ha de ser cultivat en l'àmbit domèstic. Per això, demanam que s'exclogui la religió de les escoles", insisteixen els docents. 

Segons Alternativa, aquest model confirmat pel Tribunal Constitucional es basa en l'existència d'un model d'estudiant tipus i descarta els estudiants amb altres capacitats, de manera que se'n redueixen les oportunitats formatives. "El model que defensa la sentència, que permet la segregació d'alumnes en itineraris formatius en edats molt primerenques en funció del seu nivell, ens allunya del model d'escola inclusiva, integradora i coeducadora que defensam", conclouen.

EDICIÓ PAPER 15/06/2019

Consultar aquesta edició en PDF