Publicitat
Publicitat

Woman Rocks, un punt De trobada per a dones emprenedores

Organitzen una jornada per motivar les dones a entrar dins el món empresarial i superar inconvenients com la conciliació familiar i la desigualtat de gènere

ENTRE EL 2012 i el 2016 les diferències de gènere entre el col·lectiu d’emprenedors d’Espanya es va reduir un 6%, segons l’informe del Global Entrepreneurship Monitor (GEM). El percentatge de dones que actualment es decideixen a fer emprenedoria ronda el 17% a Espanya, on hi ha més de 650.000 dones emprenedores. El 33% de les ‘start-ups’ té una dona fundadora o que ocupa un càrrec de responsabilitat en la seva empresa, segons Startupxplore, la comunitat europea per a inversions en ‘start-ups’ que disposa de dades per a cada país comunitari. Al mes de febrer del 2017 hi havia un total de 92 llocs ocupats per conselleres en grans companyies, només un lloc més que el 2016. Aquesta xifra implica un creixement de l’1%, segons el darrer Informe de Dones en els Consells de l’Ibex-35. Una darrera dada, i aquesta és bastant reveladora: segons Spain Startup, a l’estat espanyol el 52% de les empreses que aconsegueixen sobreviure són liderades per dones. És quasi un 20% més que les empreses emergents dirigides per homes.

A BALEARS NO hi ha dades específiques, però la tendència podria ser bastant similar. En tot cas, la jornada Woman Rocks que es farà a la Platja de Palma el proper dia 3 de novembre podria ser un punt de trobada d’una bona part de les dones emprenedores de Mallorca i, per què no, un punt d’inflexió per aconseguir que les dones s’animin a entrar dins el món empresarial. Almenys això és el que espera la principal organitzadora d’aquest esdeveniment, Nadia Nemer, responsable de Travel Rocks, una agència dedicada al màrqueting i a la comunicació integrada per vuit dones. La reunió de dia 3 està enfocada principalment cap a la participació de les dones, “tot i que, òbviament, no posarem restriccions i podrà venir qualsevol home. Però ens fa molta il·lusió donar protagonisme al col·lectiu d’emprenedores que avui dia s’està reinventant moltíssim, perquè de cada vegada hi ha més dones que volen conciliar la seva vida professional i personal”, argumenta Nemer.

WOMAN ROCKS ES farà a l’hotel Iberostar Cristina de la Platja de Palma entre les 9.30 i les 17 hores amb la presència de cinc reconegudes emprenedores, que aquest dia es desplaçaran fins a Mallorca procedents de diferents llocs d’Espanya i explicaran els seus casos personals amb l’objectiu de motivar i facilitar consells i coneixements a totes les dones que vulguin desenvolupar-se professionalment. “A Woman Rocks coneixerem casos d’èxit protagonitzats per emprenedores per tal que serveixin d’inspiració per al col·lectiu femení”, explica la coordinadora de la jornada. Alguns dels temes a tractar seran la conciliació familiar, la motivació, la creativitat, la iniciativa i la intuïció, que són valors considerats com la “clau de l’èxit” en els negocis desenvolupats per les empresàries i autònomes decidides a crear el seu propi negoci.

LES CINC EMPRENEDORES que ja han confirmat la presència a Mallorca són Paula González, de The Singular Olivia; Charo Vargas, de Charuca; Maïder Tomasena; Billie Sastre, de Mamis Digitales, i una cinquena convidada “sorpresa” el nom de la qual l’organització vol mantenir en suspens fins al mateix dia de la trobada. Totes elles explicaran els seus casos personals. Així, The Singular Olivia, que és una de les primeres botigues en línia creades a Espanya, està dedicada a la venda de productes de cosmètica cuidats fins al darrer detall i ecològics que l’han convertit, més que en una empresa, en una “forma de vida”. Per part seva, Charuca no només és una botiga online amb articles de papereria, sinó que la seva impulsora, que tothom coneix pel mateix nom de l’empresa, Charuca, ha creat la disciplina de la paperteràpia amb exercicis d’exercitació d’emocions i de creixement personal que sempre comencen amb un bolígraf a la mà i un paper al costat.

LA TERCERA PONENT serà Maïder Tomasena, una copywriter online que centra la seva activitat professional oferint suport a les empreses a través dels seus texts i amb la formació en tècniques d’escriptura persuasiva. Va crear el primer blog de copywriting de parla hispana i entre els seus clients figuren IKEA, el diari Expansión i el Grup Barceló. Finalment, Billie Sastre és la impulsora de mamisdigitales.org, una comunitat en línia exclusivament per a mares convertides en community managers o disposades a treballar amb empreses que necessiten una gestió professional de les seves xarxes socials.

“EL QUE MÉS m’agrada d’elles, a part que són molt actives, és que han experimentat una evolució, com passa a la vida real amb moltes de nosaltres, i això farà que totes ens puguem sentir molt identificades en escoltar-les a la jornada i així aprenguem de les seves experiències, consells i coneixements”, diu Nemer. Després de les ponències hi haurà una sessió de networking per facilitar la trobada i els contactes professionals. Nemer insisteix que “la gran majoria d’emprenedores no ens coneixem a Mallorca, per això volem animar les dones a entrar dins el món empresarial. Ja s’hi està apuntant molta gent -explica amb relació a la trobada Woman Rocks- i esperam que siguem moltes més a la jornada”, que té un formulari d’inscripció a través de les xarxes i a http://travelrocks.es/

SOBRE EL FET que hi hagi molts més homes que dones emprenedores, la creadora de Travel Rocks opina que “hauríem d’ajudar-nos més entre nosaltres mateixes. Queda molt per fer i la innovació i l’emprenedoria per descomptat també són cosa de dones. Vivim a un món que encara és massa masclista, però a poc a poc tot això anirà canviant”, explica aquesta jove emprenedora d’origen bolivià i resident a Espanya des de fa nou anys. Denuncia que un dels principals problemes que pateixen les emprenedores és que, massa sovint, “no ens prenen seriosament, perquè et veuen massa jove o si no perquè et veuen dona i pensen que no estàs capacitada per dirigir una empresa, malgrat que allò cert és que les dones empresàries som bastant més intuïtives i detallistes que els homes. Jo dirigesc departaments de màrqueting des de fa vuit anys i em consider amb un sisè sentit per desenvolupar feines relacionades amb màrqueting”, emfatitza Nemer.

TRAVEL ROCKS ÉS una agència creativa de viatges per a marques, tot i que no funciona pròpiament com una agència en el sentit clàssic, sinó que a l’empresa es dediquen a crear i “desenvolupar experiències” vinculades a esdeveniments i trobades per a marques que volen destacar “d’una manera diferent”. El nom de l’empresa sorgeix de la passió de la seva creadora, Nadia Nemer, per la creativitat, els viatges i el rock and roll. “Per a l’emprenedoria viatjar és una experiència vital i sempre s’aprèn molt de cada lloc”, comenta. A Travel Rocks, Rosa i Cati s’ocupen de les xarxes socials, Lydia és la dissenyadora, Cristina és fotògrafa, Alba és l’assistent de producció, Lluïsa és decoradora, Marta és videògrafa i Nadia és la fundadora i l’organitzadora. Recentment a l’equip també s’ha afegit Verónica com a periodista.

NOMÉS FA UN any que Travel Rocks està en funcionament, però en aquest curt període de temps ja ha recorregut un llarg camí. “Ara mateix estam fent una transició, passant del camp del turisme cap a moltes més coses”, apunta Nemer. L’agència disposa de tres divisions: formació (amb xerrades i cursos sobre el desenvolupament d’experiències creatives); foment de la feina amb dones i disseny d’estratègies per a empreses que volen captar clients, pop arts i altres experiències. Respecte dels clients, Travel Rocks treballa amb empreses, particulars i entitats com per exemple l’Agència de Turisme de Balears (ATB), amb la qual col·laboram en diverses campanyes. Fa poques setmanes van organitzar Mallorca in winter, una iniciativa per promocionar l’illa a l’hivern a través de fotografies i produccions audiovisuals que va tenir la presència de fotògrafs de National Geographic.

Etiquetes