AGRICULTURA

El Govern aposta per potenciar la venda directa

Vendre sense intermediaris aquells productes obtinguts de l’activitat agrària de la pròpia explotació. És l’objectiu de la campanya que impulsa el Govern de les Illes Balears que rep el nom de Venda Directa. Són productes sense transformar o, en tot cas, els ingredients primaris dels quals (aquells que en representen més del 50% o que el consumidor associa generalment amb la denominació de l’aliment) tinguin l’origen a l’explotació agrària.

Ahir dematí, els veïns de Palma es varen trobar, en una acció d’ street market i per sorpresa, amb un hort al carrer de Sant Miquel. Hi havia hortalisses de temporada. Es tractava d’una acció per potenciar la campanya Venda Directa, amb l’objectiu que “els consumidors reconeguin les finques que ofereixen aquest servei, de manera que puguin establir un contacte directe amb el productor, a més de conèixer l’origen del producte o l’elaboració d’un procés de transformació”, destaca la Conselleria de Medi Ambient, Agricultra i Pesca.

El conseller de l’àrea, Vicenç Vidal, va visitar l’hort urbà creat per a l’ocasió. Cal destacar que a les Illes hi ha 33 explotacions amb el distintiu de Venda Directa. Se cerca, així, tant la creació i el foment d’explotacions agràries, viables i sostenibles com la generació d’ocupació amb la incorporació de joves agricultors. Tot plegat pot permetre una millora de la competitivitat de les explotacions agràries de les Illes, a banda del fet que obtinguin un valor afegit addicional.

A Europa, el 15% de les explotacions venen més de la meitat de la producció mitjançant aquesta fórmula, tot i que hi ha moltes diferències entre països. Per exemple, a l’Estat només representa un 0,1%, mentre que a altres estats membres com Grècia arriba a ser del 25%.

Aquesta venda directa es pot realitzar dins l’explotació agrària, a mercats municipals, fires o llocs que no siguin establiments comercials permanents.

EDICIÓ PAPER 15/06/2019

Consultar aquesta edició en PDF