ARA FAREM 1.000 DIARIS
Misc 22/08/2013

15 formats innovadors

La televisió no deixa d'evolucionar i ho fa a una velocitat de vertigen. En els seus 1.000 primers diaris, l'ARA ha descobert formats d'arreu del món que arrenquen somriures o que reflexionen sobre qüestions polèmiques

Ara - Barcelona
3 min

'LA BARREJA'

Entreteniment foll japonès

Es tracta d'un concurs que pretén que els seus participants encertin l'ordre de persones en llistes tan originals com, per exemple, la dels famosos que més diners s'han gastat en operacions d'estètica. Per obtenir pistes han de passar proves humiliants.

'MASSATGE CLANDESTÍ'

Endevinar famosos pel tacte dels seus massatges

Un concursant rep un massatge d'una celebrity . Només ha d'endevinar de qui es tracta amb el tacte i amb l'ajuda d'algunes pistes.

'ETS NORMAL?'

Premi a la grisor

Els concursants guanyen diners com més normals són. Els fan preguntes que posen a prova la seva personalitat i només guanyen si van amb la majoria. Made in USA .

'AJUDEU LA NOSTRA FILLA A TROBAR L'AMOR'

Un poble sencer jutja els pretendents d'una jove

Si Cuatro buscava parella a joves amb el condicionant d'haver de tenir el vistiplau de la mare a ¿Quién quiere casarse con mi hijo? , en aquest xou israelià tot un poble s'ha d'involucrar a validar el candidat.

'CONVERTIM BRADFORD EN BRITÀNICA'

Una vacuna contra el racisme

El programa és un experiment sociològic promogut per la cadena pública britànica BBC que posa en contacte persones de diferents ètnies de dins d'un mateix poble. L'objectiu d'aquest nou format és posar en evidència que hi ha diferències en la part formal entre tots els protagonistes, però que en el fons molts valors són comuns.

'EXPLORADOR FAMILIAR'

La supervivència a la selva és cosa de família

Xou produït per la francesa TFI en què es tracta d'enviar cinc famílies de quatre membres cadascuna a un entorn salvatge. Hauran de cooperar i posar a prova la seva forma físic.

'LA BOMBA DE DINERS'

Cada segon es resten diners al milió del premi

Una cabina de vidre reté el premi d'aquest concurs: un milió de dòlars. L'objectiu és fer-la explotar per poder-ne agafar els bitllets, però una manxa en va fent sortir diners, de manera que com més triguen a contestar les preguntes menys diners queden.

'COS I CERVELL'

Savis i addictes al gimnàs, cara a cara

Un equip representa la força física; l'altre, la mental. Primer juguen en col·laboració, però al final s'han d'enfrontar en proves mixtes.

'AMOR, T'ESTÀS ENGREIXANT'

La parella ajuda a aprimar-se

Matrimonis en què un té sobrepès són els protagonistes de l'espai. La parella li farà d'entrenador personal perquè aconsegueixi aprimar-se. L'estímul: el premi, en funció dels quilos perduts.

'PEDRA, PAPER, TISORA'

Collage de les opinions dels valencians del carrer

Magazín online basat en una premissa simple: fer un collage d'opinions de valencians sobre els afers i les notícies que afecten la ciutat i la seva àrea metropolitana. El programa s'elabora a partir dels vídeos que envien els internautes.

'SUNNY SIDE OF SEX'

Un viatge per la sexualitat femenina d'arreu del món

La documentalista holandesa Sunny Bergman explora alguns mites de la sexualitat femenina arreu del món: des d'Uganda, on una consellera orienta les joves en aquesta matèria, fins a l'Himàlaia, on les dones del poble mosuo prioritzen l'idil·li al matrimoni.

'WHO IS IN WHO IS OUT'

Un 'talent show' interactiu que també és una sèrie de ficció

Els espectadors tenen control total d'aquest reality sobre sis joves que estudien en una escola d'arts escèniques holandesa. El públic és qui decideix, des de la web, quin aspirant a actor entra a la sèrie de ficció que es roda i qui en surt. El programa s'adreça a joves de 13 a 19 anys que, a més, poden acabar participant als càstings i a la sèrie si són capaços de seduir els espectadors.

'BASTA'

Una venjança en clau d'humor contra els estafadors

Quatre humoristes belgues formen un particular escamot que es dedica a investigar estafes de la vida real (fraus telefònics, productes financers dubtosos...) i després es revengen. El programa va ser un èxit al seu país d'origen, on va tenir shares del 40% per la seva combinació d'humor i periodisme d'investigació. Aquesta barreja és molt fàcil que recordi al programa Salvados , de Jordi Évole.

'DIGNITAS'

El dilema suís sobre si volen ser un destí turístic per a suïcides

Suïssa és dels pocs països del món que permet el suïcidi assistit. Un miler de persones ja han visitat el grup Dignitas, de Zuric, perquè volien acabar amb la seva vida. El documental analitza com el govern intenta que la ciutat suïssa no es converteixi en la capital europea del suïcidi, mentre que, alhora, defensa el dret a una mort digna.

'REDEMPTION INC'

Una sèrie de 'prime time' en què ex-presos esdevenen empresaris

Deu exconvictes reben la possibilitat de posar en funcionament el seu propi negoci. Kevin O'Leary està diposat a invertir un total de 100.000 dòlars en una empresa start-up que el convenci. No es tracta de fer un pamflet ni de fer caritat: al llarg de nou episodis els ex-presos han de mostrar les seves habilitats com a potencials empresaris i generar la confiança necessària per atreure aquesta inversió legítima.

stats