CONFLICTE A LES AULES

La societat pitiüsa no espera el Govern per al nou model educatiu

Presentació massiva del document base de propostes de futur

El pacte per l’acord educatiu també avança a les Pitiüses, on divendres vespre es presentà el document base en un acte al centre cultural del municipi de Jesús, davant 230 persones que omplien la sala. Vídeos i actuacions s’alternaren amb les exposicions de major contingut.

Els promotors de la iniciativa, com passa a la resta de Balears, treballen amb el lema ‘Un altre model educatiu és possible’ i fan passes per trobar punts d’acord en quins són els aspectes que cal millorar i com fer-ho. Aquest és l’objectiu de les Illes per a1 pacte que, passa a passa, i amb el suport d’una gran part de la comunitat docent, exigeix “un gran acord polític i social” per reformar el sistema educatiu a Balears.

“Les nostres reivindicacions es resumeixen en una major autonomia dels centres educatius, la millora en la formació dels docents, més implicació de les famílies, un currículum més efectiu i l’aprofitament de les noves metodologies en l’ensenyament”, va dir Joan Amorós, portaveu de la plataforma eivissenca.

Implicació dels partits polítics

Aquest pacte, tant en l’àmbit insular com en el balear, aspira que els partits polítics el facin seu i que, per tant, en un futur es faci realitat, “tot i que el Govern actual no en vol saber res, i per això la societat civil va fent”, digueren.

La plataforma Pitiüses per l’Acord Educatiu espera, després de la posada en escena de divendres, començar a posar en comú amb Mallorca i Menorca el seu document “per donar forma a un text que englobi totes les illes i que estarà redactat definitivament el mes de febrer”, segons els seus impulsors.

L’acte no va descuidar cap aspecte i la mirada història va ser a càrrec de Margalida Roig i Pilar Martín, dues persones majors que parlaren a l’auditori de com era l’escola el poc de temps que hi van poder assistir.

Pel que fa a les àrees temàtiques, Pere Planells, de l’associació Pitiüsa per la Renovació Pedagògica, i Azahara Peña i Luis Soto, de l’Associació d’Alumnes, exposaren els punts referents a Professorat i Alumnat; Lourdes Tur i Esther Úbeda, de FAPA Eivissa, i el vicepresident de l’Associació de Directors de Primària, Jose Luis Casillas, assumiren Famílies i Centres; Àlex Pitaluga, director de l’IES Blanca Dona, i Lourdes Ramírez, filòloga, presentaren Equips Directius i Política Lingüística; Gemma Tur i Noemi Angulo, per part seva, presentaren Metodologia i Currículum; Victòria Alemany i Ernesto Olariaga, FP i Sector Productiu, mentre que Graciela Masiano i Maria Planells, Sector Local i Social, i Serveis Socials.

EDICIÓ PAPER 21/09/2019

Consultar aquesta edició en PDF