DRETS
Política 22/12/2017

El Govern destinarà 22 persones a la inspecció i rastreig d’habitatges buits

També tramitaran i gestionaran les ajudes per garantir una llar

C. Buades
3 min
La portaveu del Govern, Pilar Costa, ahir durant la roda de premsa posterior al Consell de Govern que té lloc cada setmana.

PalmaEl Govern destinarà 22 persones a la recerca d’habitatges buits que es puguin introduir en el mercat de lloguer i a la inspecció per garantir el compliment de la nova llei d’habitatge. A més, s’encarregaran de tramitar i gestionar els diversos tipus d’ajuda en matèria d’habitatge que ofereix l’Executiu.

Així ho va acordar ahir el Consell de Govern, que va modificar la relació de llocs de treball (RLT) del seu personal funcionari per crear aquestes places, però també d’altres. La vintenta que s’incorporaran a la Conselleria de Mobilitat, Territori i Energia ho faran, segons va explicar ahir la portaveu del Govern, Pilar Costa, per assumir l’augment de feina que suposarà la llei d’habitatge (encara en tramitació parlamentària).

El projecte de regulació preveu, per exemple, que els grans tenidors d’habitatges que posseeixin cases buides durant més de dos anys les hagin de cedir a habitatge social i a la creació d’una oficina de l’habitatge buit.

Places a altres conselleries

Però l’ampliació de personal no es produirà només dins la Conselleria de Territori, ja que la modificació de la RLT aprovada ahir genera, en total, 71 noves places i n’elimina quatre. D’aquesta manera, es va acordar que 23 persones es dedicaran a fomentar i a impulsar programes d’administració electrònica a la Conselleria de Presidència (que crea 10 places amb el canvi) i la d’Innovació, Recerca i Turisme (que en crea les 13 restants). Des del Govern asseguraven ahir en un comunicat que la tramitació electrònica “ha de ser la forma habitual d’actuació de l’Administració”, però que “l’adopció d’aquesta rutina implica una reforma integral amb canvis tecnològics, normatius, funcionals i organitzatius”.

A banda d’aquestes 23 places, l’acord aprovat ahir preveu la creació de 14 llocs de feina a la Conselleria d’Educació i Universitat per fer que el nou servei de prevenció laboral del personal docent estigui dotat i amb mans per fer-hi feina. Les funcions d’aquest òrgan seran el reconeixement físic dels professionals de l’educació, a més de millorar el coneixement de les diferents malalties professionals associades a aquest sector. Finalment, l’Institut Balear de la Dona disposarà de tres noves places en el seu organigrama; la Conselleria de Cultura en perdrà quatre però en guanyarà cinc; el Consell Econòmic i Social en guanyarà dues més i la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques veurà ampliar-se el seu llistat de llocs de feina amb dues places.

Des de la Conselleria d’Hisenda, que és l’encarregada de la modificació de la relació de llocs de treball, varen recordar ahir que la creació d’aquestes places no significa el llançament d’un concurs d’oposició, sinó que aquesta mesura consisteix en la modificació de l’organigrama dels empleats públics del Govern i l’adaptació de les funcions dels llocs de feina a les necessitats de l’Administració.

En qualsevol cas, a l’hora d’ocupar-les hi haurà diverses fórmules, com, per exemple, ocupar-les a partir de promocions internes entre el mateix personal funcionari que ja fa feina per a l’Administració autonòmica.

Oposicions

Més enllà d’això, el Consell de Govern d’ahir sí que va aprovar una oferta pública d’ocupació: 3.876 places de personal del servei de salut entre el 2018 i el 2020 repartides entre més de 100 categories professionals diferents i 420 de les quals seran de promoció interna.

El col·lectiu amb un nombre de noves places més nombrós és el d’infermeria (874 nous llocs de treball), però també n’hi ha d’auxiliars d’infermeria (559), d’auxiliars administratius (324) i de medicina de família al servei d’Atenció Primària (158). Actualment, devers el 40% del personal sanitari de les Balears és interí i, amb aquesta convocatòria, l’objectiu és reduir aquest percentatge al 8%.

stats