IAQUÍ

El Molinar, asfalt i formigó a la vista

MOLTS CIUTADANS han decidit les dues darreres dècades anar a viure al Molinar, atrets per la seva tranquil·litat i per ser una zona marinera que conserva els encants d'una barriada tradicional. Ara mateix, la zona s'enfronta a dues intervencions que sens dubte en canviaran la fesomia i possiblement la qualitat de vida. Una, que ja s'executa, és la sortida de l'autopista que el Consell de Mallorca es va entestar a construir i que destrossa un paratge rústic dels pocs que queden a Palma. L'excusa, en aquest cas, és poder accedir "aviat" des de l'autopista fins a la barriada, no fos cosa que s'haguessin de recórrer 500 metres més fins a la del Coll d'en Rabassa. La cultura del cotxe continua imperant. Que més vehicles puguin arribar de cop al Molinar només provocarà col·lapse circulatori i no arreglarà cap problema de mobilitat. Però, com sempre, la decisió té més a veure amb la inèrcia d'asfaltar en cas de dubte i amb la tradició de donar feina a les empreses d'obra pública que amb la convicció de fer el que més convé als ciutadans. El segon projecte que impactarà al Molinar és l'ampliació del port. Els directius del club han convençut els socis que "l'única sortida" per no ser una marina convencional és esdevenir una marina convencional. Més de tres-cents amarraments, més formigó a la mar i desfiguració del Molinar tradicional, sota el pretext de tenir futur. Després, algú farà un congrés amb doblers públics per dir que cal mantenir els nuclis tradicionals "com a actiu turístic". Quan no hi hagi remei.

EDICIÓ PAPER 20/04/2019

Consultar aquesta edició en PDF