Publicitat
Publicitat

LA TRIA 'TECH'

10 anuncis memorables de telèfons mòbils

Un repàs a l'evolució de la tecnologia mòbil a partir de les campanyes publicitàries

La tecnologia dels telèfons mòbils ha evolucionat moltíssim, però en cada moment els fabricants i les seves agències de publicitat han tirat de creativitat per establir vincles emocionals amb el consumidor i diferenciar-se de la competència. Aquests són 10 anuncis de dispositius, no d'operadores que representen maneres molt diverses de fer-ho. Per veure els vídeos, feu clic a sobre de cada imatge.

1. Motorola DynaTAC (anys 80). Més que un anunci, és un vídeo promocional dels primers telèfons de Motorola per portar al cotxe o per parlar sobre la marxa si ets molt, però molt important. No us perdeu el jutge baixant les escales del tribunal amb la toga posada.



2. Ericsson (1996). Quan Ericsson encara feia mòbils, presumia de fer-los petits. Però per amagar-los, l'actriu havia de portar els cabells molt llargs.



3. Palm i el tren (2006). Els ordinadors de mà no eren estrictament telèfons, però són els precursors dels actuals 'smartphones' tàctils. En aquest romàntic anunci es promociona la transferència per infrarojos, aviat desapareguda, fins que ara, Samsung i HTC han descobert com era de pràctica i l'han recuperat. Per cert, a veure si us sona l'estació que hi surt.  



4. Escalfant el mercat per a l'iPhone (2007). Apple va aprofitar la nit dels Oscars d'aquell any per aixecar expectació pel telèfon que Steve Jobs havia presentat pocs dies abans, però encara trigaria mig any a sortir al mercat. Per cert, no em vull ni imaginar les negociacions per aconseguir els drets d'ús de totes les imatges que surten.


5. Arriba el primer iPhone (2007). Al mes de juny, Apple ja tenia l'iPhone a punt i podia ensenyar-lo. Fixeu-vos que aquell model que només es va vendre als EUA no portava una de les funcions que li han acabat donant més popularitat: la botiga d'aplicacions.



6. Arriba Windows Phone (2010). Microsoft va anunciar al Mobile World Congress de Barcelona un canvi radical del seu Windows per a mòbils. Aquí el promocionava com el que és: un telèfon que et permet despreocupar-te del telèfon.



7. Nosaltres també som els BlackBerry 'boys' (2010). Abans, els BlackBerry eren patrimoni dels executius. Aquest anunci de Vodafone a la Índia representa la seva adopció per part dels consumidors joves, que van ser els que en van disparar la quota del mercat mundial.


8. Un Samsung entre 'fanboys' (2012). Per promoure el Galaxy SIII, Samsung el situa entre els 'fanboys' d'Apple que fan cua per comprar el nou iPhone. Fixeu-vos a qui guarda el lloc l'usuari del SIII. 




9. La banda del nuvi i la de la núvia (2013). Microsoft posa en evidència el duopoli entre Android i iPhone fent servir un clàssic dels conflictes entre bàndols: el casament. L'objectiu, promocionar la tercera via que suposa Windows Phone.



10. Segons Nokia, els usuaris d'iPhone són uns zombis (2013). Per explicar que el teu telèfon fa bones fotos amb poca llum, la filial alemanya de Nokia recorda que les dels altres, fetes amb flaix, fan que tothom sembli un mort vivent.



Etiquetes

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF