Misc 18/12/2013

La pròxima superproducció de Bayona és un espot de KH-7

L'empresa torna a recórrer a un director de cinema per a una campanya

Albert Castellví Roca
2 min
FUTURISTA PERÒ NO TANT 
 Un espot de ciència-ficció (01) però amb Chus Lampreave al final (02).

BarcelonaEls tripulants d'una nau d'última generació es preparen per a una complicada missió. Al seu costat, centenars d'aparells com el seu els acompanyen. Però no són en cap galàxia llunyana, sinó a l'interior d'una gota de KH-7, i el seu objectiu és que la cuina de la dona que està utilitzant l'esprai quedi neta com una patena.

És l'argument de l'anunci que la marca catalana estrenarà el dia de Nadal a la nit i que ha dirigit Juan Antonio Bayona. L'espot dura un minut, però va requerir tres dies de rodatge i gairebé un mes de postproducció per afegir-hi els efectes especials en 3D, i va mobilitzar una cinquantena de persones. Segons va explicar ahir Bayona, però, el més complicat va ser convèncer Chus Lampreave perquè hi participés: va haver d'enviar-li cinc rams de roses perquè acceptés l'oferta.

KH-7 ja havia recorregut a un director de cinema, Bigas Luna, l'any 2011 per a una de les seves campanyes. "Ens va donar molta notorietat. Per si sola va generar molt soroll, que era l'objectiu", recorda el president de la companyia, Josep Maria Lloreda. Per això, ara han decidit tornar a apostar per aquesta línia amb un espot de "gran pressupost" que vol ser "la producció publicitària més espectacular i revolucionària de l'any", segons l'empresa.

Una aposta arriscada

Que un director de cinema de prestigi es faci càrrec d'un espot televisiu és una pràctica relativament freqüent -Pablo Berger, per exemple, va dirigir l'anunci de la Loteria de Nadal- i el president de l'Associació Empresarial de Publicitat, José Ángel Abancéns, la veu encertada: "Independentment de si sabem o no el nom del director, la gent vol que li expliquin històries. I qui millor per fer-ho que un especialista a explicar històries?", es pregunta.

En canvi, el publicitari Joaquín Lorente alerta que l'estratègia "pot ser dramàtica" perquè sovint els professionals que vénen del cinema tenen "dificultats" per "comprimir una història en 30 segons". Per ell, el cinema i la publicitat són "dos mons diferents". "És com jugar a ping-pong o a tenis", assegura.

stats