Publicitat
Publicitat

Més Marca Espanya a TVE

'Sincronizados' compararà la situació dels emprenedors a l'Estat i a fora

Ser emprenedor a Espanya és una bona idea, i els que es decideixen a tirar endavant els seus projectes empresarials a l'Estat no tenen res a envejar als que ho intenten en altres països. Aquest és el missatge de fons que traspuarà Sincronizados , un nou programa que La 1 estrenarà la pròxima temporada. Es tracta d'un format que, segons TVE, "combina informació i entreteniment" i que comptarà amb el patrocini de Telefónica, una empresa que ja ha col·laborat repetidament amb la televisió pública a l'hora de produir programes i sèries.

En cada capítol, Sincronizados presentarà tres persones -una espanyola i dues d'altres llocs del món- que hagin posat en marxa projectes professionals similars, cadascun al seu país, i que visquin en una situació familiar i econòmica semblant. Amb l'ajuda de tres reporters -Paqui Peña, Juan Luis Martín i Elena Candorcio- el programa farà un seguiment dels tres protagonistes al llarg d'un dia i mostrarà en paral·lel les seves rutines quotidianes, des que es lleven fins que se'n van a dormir. A més, les càmeres es fixaran també en les ajudes i els obstacles que cadascun d'ells es troba en el seu dia a dia, tant en el pla laboral com en el personal i familiar: des del preu de la hipoteca fins a les facilitats per trobar plaça per als seus fills en una llar d'infants, passant per la cobertura sanitària a què tenen dret, l'oferta de transport públic per anar de casa a la feina i les facilitats que troben a l'hora d'obtenir crèdits per finançar les empreses que han creat. Tot plegat construirà un retrat de la vida dels emprenedors en diferents llocs del món i, segons TVE, ajudarà a respondre una pregunta que és a la base del format: "On es viu millor, on és més fàcil la vida o és més probable ser feliç?"

La cadena no ha respost a priori a aquest interrogant -tampoc no ho farà explícitament durant l'emissió, sinó que hauran de ser els espectadors els que treguin les seves pròpies conclusions a partir del que hagin vist-, però res no fa pensar que la imatge d'Espanya als ulls de possibles nous emprenedors n'hagi de sortir mal parada. A finals del 2012 el canal públic va signar un conveni de col·laboració amb l'organisme Marca Espanya, arran del qual han nascut diversos programes que han treballat per reforçar la imatge de l'Estat en l'àmbit de l'empresa i l'ocupació. TVE no precisa si Sincronizados forma part d'aquest acord, però seria sorprenent que el format donés un missatge de signe oposat.

El filó de l'emprenedoria

Entre els programes que sí que són fruit del conveni amb Marca Espanya destaca Fabricando: Made in Spain , estrenat al maig i que cada setmana es fixava en un producte de fabricació espanyola -des de llet de vaca fins a caixes fortes-, n'analitzava els processos de producció i posava especial èmfasi en els departaments de recerca i desenvolupament que treballen per incorporar-hi millores. Aquell mateix mes també es va començar a emetre El alma de las empresas , que posava el focus en els treballadors de diversos sectors per mostrar com compatibilitzaven les obligacions laborals amb la vida familiar o com els afectava la feina tant des del punt de vista físic com des de l'emocional.

Al marge d'aquests dos formats, a l'abril el Canal 24 Horas va posar en marxa Emprende per donar a conèixer els projectes de diversos emprenedors i donar-los consells perquè se'n sortissin.

L'oferta de TVE en aquest camp es completarà amb Código emprende , un reality show presentat per Juan Ramón Lucas que veurà la llum al setembre i en què sis emprenedors competiran per endur-se un premi de 100.000 euros destinat a tirar endavant la seva empresa.