Publicitat
Publicitat

#AIXÍSÍ #AIXÍNO

L’efecte mirall torna a enlluernar

aixísí La voluptuosa secretària de la sèrie Mad men (Joan Holloway, Christina Hendricks a la vida real) s’apunta a la moda dels tons metal·litzats que tant furor va fer la temporada passada, la de tardor-hivern 2013-2014, però des del terreny de l’elegància i amb flagrants reminiscències d’una de les col·leccions més trencadores de la història de la sastreria femenina: el debut de Paco Rabanne el 1966, anomenat 12 vestits impossibles de portar fabricats amb materials contemporanis. Compostos a partir de petites peces geomètriques d’acetat de cel·lulosa -el material que fa de base dels carrets fotogràfics i que s’afegeix a alguns teixits, com el setí i el tafetà, perquè tinguin brillantor-, els models de Rabanne van ser un èxit i, lluny de complir-se el seu pronòstic, moltes famoses se’ls van posar, com Audrey Hepburn a la inoblidable road movie sentimental Dos a la carretera (Stanley Donen, 1967).

Wes Gordon, dissenyador de la faldilla que va portar Christina Hendricks a l’acte de presentació de la setena temporada de Mad men dimecres a Los Angeles, segur que és admirador de Rabanne. Ha de ser-ho, veient aquesta actualització del concepte vestit mirall : la peça de Gordon, com les de Rabanne, està feta de peces geomètriques platejades, petits miralls hexagonals que s’alternen amb granadures del mateix to per fer en conjunt un efecte bola de miralls de discoteca innegablement apropiat per anar a una festa nocturna o una gala. En ser elàstica i tenir molt de pes, com si fos ben bé la malla d’una armadura medieval ben llustrada, la faldilla s’adapta perfectament al contorn de Hendricks, que ha sabut combinar-la amb una senzilla camisa negra per rebaixar el to festiu que destil·la.

Les sabates de saló de xarol negre firmades per Kurt Geiger i el clutch rectangular dissenyat per la britànica Charlotte Olympia, anomenat Mirror Mirror Pandora i rèplica fidedigna del mirall dels camerinos de qualsevol teatre de categoria, amb les bombetes per tot el contorn fetes de perles (es ven a internet per 1.200 euros), acompanyaven a la perfecció el look mesuradament enlluernador de l’actriu.

aixíno La parada setmanal de la gira que està fent l’actriu Jennifer Connelly per promocionar la seva nova pel·lícula, Noé, de Darren Aronofsky, ha estat París, on dimarts a la nit, al cinema Gaumont Marignan, l’estrella va aparèixer enlluernant el personal -literalment, i no per a bé- amb un total look de Louis Vuitton. Aquest dues peces format per una faldilla negra tan simple i fina que sembla uns enagos i una jaqueta amb coll setanter, exageradament gran i digne de John Travolta a Febre del dissabte nit, no acaba de convèncer ni d’estar a l’altura dels espectaculars vestits que Connelly ha lluït durant tota aquesta gira promocional.

Les aplicacions en diferents tons de platejat però totes igual de brillants ressegueixen les mànigues i el pit de la jaqueta de seda marfil i la recarreguen tant que el que hauria pogut ser elegant acaba semblant xaró. Una opció molt més estilosa seria deixar la jaqueta nua de tot artifici i concentrar les aplicacions a la faldilla per fer-la tota brillant com la de Christina Hendricks.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF