Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Entrades: del caixer automàtic al mòbil

La reorganització del sector bancari estatal forçada per la troica econòmica europea ha tingut una conseqüència inesperada per als espectadors de teatre, cinema i música i per als visitants d’alguns museus. El nacionalitzat Catalunya Banc, obligat a desfer-se de les activitats alienes al negoci bancari, ha venut la seva veterana plataforma Telentrada de venda de localitats a l’empresa Ticketea, que amb la compra passa a ser el principal operador espanyol de comercialització d’entrades, en competència amb Entradas.com de l’alemanya Eventing i amb Ticketmaster de l’americana Live Nation.

L’operació confirma la consolidació d’un mercat, l’anomenat ticketing, on fa cinc anys hi havia més de 40 empreses venent entrades: cada caixa d’estalvis i cada cadena de cinemes tenia la seva plataforma. També és un cas de manual d’escola de negocis, en què un nouvingut -Ticketea té quatre anys de vida- absorbeix un incumbent ben assentat: Catalunya Caixa va crear Telentrada l’any 1994. El comprador aporta una tecnologia més moderna, basada en el núvol d’internet, la promoció en xarxes socials i l’ús del telèfon mòbil i els codis QR per part de l’espectador i de l’organitzador de l’acte, que fa possible que un particular convoqui activitats que requereixin reserva de plaça. Infinitament més flexible que el sistema de Telentrada, vinculat als sistemes informàtics clàssics d’una entitat bancària.

El que ha comprat Ticketea és la cartera de clients de Catalunya Caixa: 150 recintes i 357.000 compradors d’entrades, que ara hauran d’acceptar el traspàs de les seves dades a la futura plataforma integrada. El que desapareixerà és la possibilitat de comprar i recollir les entrades als caixers automàtics. Però això no amoïna gens Javier Andrés, responsable de Ticketea: menys del 13% dels clients de Telentrada feien servir ja aquest canal. I és que 40.000 caixers automàtics no poden competir amb nou milions d’impressores i amb 45 milions de telèfons mòbils.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF