Publicitat
Publicitat

Dels despatxos a la cadena de muntatge

La Sexta estrena ‘El jefe infiltrado’, en què alts directius treballen d’incògnit entre els seus empleats

Com a director d’operacions de Domino’s Pizza, Jesús Navarro sol anar amb americana i corbata, treballar en un despatx i dedicar bona part del dia a assistir a reunions i dinars de feina. Però durant una setmana va canviar la seva indumentària per una gorra i un polo blau amb el logotip de l’empresa, va substituir l’ordinador per la moto de repartidor de pizzes i va anul·lar reunions i dinars per posar les mans a la massa. Navarro serà el protagonista de la primera entrega d’ El jefe infiltrado, el nou programa que La Sexta estrena aquesta nit (22.30 h) i que consisteix a convertir alts directius en treballadors de base de les seves pròpies empreses durant uns dies, sense que els treballadors sàpiguen qui són realment els seus nous companys.

El format permetrà fer “un retrat del món laboral” espanyol, segons La Sexta, i oferirà “una oportunitat d’observar la cara més humana d’empreses molt conegudes”, en paraules de la cap de programes d’entreteniment d’Atresmedia, Carmen Ferreiro. A més, també ha de servir perquè els caps sàpiguen com funcionen realment les seves empreses i s’adonin que algunes feines poc qualificades són més complicades del que es pensaven, de manera que, un cop acabat l’experiment, puguin actuar en conseqüència. De fet, al final de cada programa -i un cop revelat l’engany- les càmeres mostraran les decisions que prendrà el cap després d’haver viscut l’experiència de treballar a la seva pròpia empresa, cosa que pot comportar recompenses o bé càstigs a alguns treballadors segons les aptituds que li hagin demostrat.

La primera temporada d’ El jefe infiltrado constarà de nou entregues, en les quals participaran, a més de Navarro, directius de cadenes de restauració com Lizarran i Wogaboo, de la companyia de transports MRW, de l’empresa de mudances Amygo i dels gimnasos Altafit. Les feines que hauran de fer van des de netejar banys, escombrar i fregar fins a treballar d’ajudants de cuina en hora punta, fer pedicures o vestir-se de ninots promocionals.

Segons La Sexta, fent aquestes tasques “patiran, es divertiran, passaran moments compromesos, s’esgotaran i ploraran d’emoció, i també d’angoixa”. En alguns casos, per la seva poca traça, fins i tot “seran expulsats dels llocs de treball pels seus propis empleats”, que no els consideraran “prou implicats amb l’empresa” per merèixer formar-ne part.

Lògicament, perquè l’experiment funcioni és imprescindible que els treballadors no reconeguin el seu cap. Per aquest motiu, tot i que es tracta de grans empreses en què sovint els uns i els altres tenen poc contacte, els infiltrats se sotmetran a importants canvis d’imatge que han d’ajudar a garantir-ne l’anonimat.

Èxit internacional

El jefe infiltrado arriba a La Sexta després d’haver triomfat en diversos països. El format original, Undercover boss, es va estrenar el 2009 al Channel 4 britànic, que encara l’emet, i mesos després la CBS l’exportava als Estats Units, on ha obtingut grans xifres d’audiència i on els dos últims anys ha estat reconegut amb un Emmy al millor reality. Precisament, la versió nord-americana del format va arribar fa un any a Espanya de la mà de Xplora -del mateix grup que La Sexta-, i és un dels programes més vistos del canal, amb uns 250.000 espectadors i un 1,3% de share a tot l’Estat.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF