Misc 10/04/2014

Concursos cada dia més sofisticats

La consultora The Wit presenta la llista dels formats televisius més trencadors de la temporada

Albert Castellví Roca
3 min

BarcelonaProductores i canals de televisió d’arreu del món s’han trobat aquesta setmana a Canes en una nova edició del MIP TV, la fira audiovisual més important del món. Com és habitual, la consultora The Wit ha aprofitat l’ocasió per presentar la seva llista dels 25 formats televisius més trencadors que hi ha ara mateix al mercat. Aquests en són alguns.

Noves maneres de trobar parella

Ja fa temps que els platós s’utilitzen com a espai per buscar parella, però el plantejament encara està lluny d’esgotar-se. Entre les noves propostes en aquest àmbit n’hi ha diverses que juguen amb la capacitat de la ciència per aparellar persones segons els seus perfils. És el cas de Are you the one?, en què deu homes i deu dones que formarien deu parelles perfectes conviuen en una casa i han de ser capaços d’identificar qui és la seva mitja taronja. En la mateixa línia, a Adam looking for Eve, un noi i una noia amb moltes afinitats, però que no s’han vist mai, passen tres dies despullats en una illa deserta abans de decidir si fan bona parella.

Tot per amor, i sobretot per diners

També hi ha programes per a parelles ja existents, com Best couple ever, en què quatre matrimonis han de demostrar que són “la millor parella de la història”, o Power couple, que barreja la convivència en una casa a l’estil de Gran hermano amb proves extremes que ha de superar un membre de cada parella mentre l’altre aposta per ell segons les probabilitats d’èxit que li vegi. I fins i tot hi ha propostes per a exparelles: a Extra mile, deu parelles divorciades han de demostrar que ho farien tot pels seus fills a canvi d’una important quantitat de diners que rebrà la criatura quan sigui major d’edat.

Preguntes i respostes sota més pressió

El tradicional concurs de preguntes i respostes segueix donant de si amb variants com Boom -ja adquirit per Atresmedia-, en què els participants, a còpia de contestar correctament, han de desactivar una bomba abans que esclati; o Run and buzz, que combina els coneixements amb la velocitat, imprescindible per ser el primer a arribar corrent fins al polsador. Cadires que surten disparades (a Push it ) o que cauen per un precipici (a Ejector seat ) són altres innovacions proposades.

Concursos de talents musicals i culinaris

La cuina ha entrat amb força a la pantalla els últims anys i té intenció de quedar-s’hi. Entre els formats assenyalats per The Wit hi ha Mi madre cocina mejor que la tuya -creat per la productora espanyola Mandarina i que es va estrenar fa un mes a Cuatro- i The great food race, en què vuit parelles amb grans dots culinaris són enviades a l’altra punta del món amb el repte de sorprendre les persones que hi viuen. Entre els nous concursos de talents tampoc n’hi falta un de musical, The shower, en què els aspirants han de demostrar les seves aptituds cantant sota la dutxa abans de poder-ho fer en condicions normals. Per la seva banda, Amazing greys enfronta en proves d’habilitat un concursant jove a un rival de la tercera edat més difícil de batre del que sembla.

Personatges famosos posats a prova

Després d’haver vist famosos cantant, ballant i saltant de trampolins, el pròxim repte serà que aprenguin anglès. És el que es proposa Relaxing cup, un format de Mandarina que sotmetrà 12 celebrities espanyoles a una immersió lingüística accelerada. Una alternativa és Dolphins with the stars, en què els famosos preparen espectacles amb dofins.

Sords que hi senten i falsos parents

Out of silence mostra el moment en què una persona sorda hi sent per primera vegada, amb l’ajuda de la tecnologia. Un altre dels formats destacats per The Wit és The imposter, en què una persona conviu durant una setmana amb una família que no és la seva i després el concursant té un cap de setmana per descobrir qui és l’infiltrat.

‘KMM’ es veurà al Brasil i el ‘biopic’ de Casaldàliga a França

Més enllà de donar a conèixer els formats televisius més innovadors, el MIP és sobretot un mercat en què les cadenes mostren els seus millors productes per exportar-los a altres països. Així, per exemple, TV3 ha venut a una televisió del Brasil els drets per emetre la sèrie Kubala, Moreno i Manchón, mentre que la minisèrie Descalç sobre la terra vermella s’emetrà a França. El canal públic també ha portat a la fira produccions de ficció com Olor de colònia i La Riera, documentals com Intimitats germans Roca, Bajarí i Kilian Jornet, el comptador de llacs, i formats infantils com Dinàmiks, Mic i Una mà de contes.

Per la seva banda, Atresmedia ha tancat acords per exportar El tiempo entre costuras a una dotzena de països i Velvet a França i Itàlia.

stats