Publicitat
Publicitat

Coca-Cola fa costat al polèmic 'Campamento de verano'

Al programa Campamento de verano -que està sent víctima d'un boicot publicitari aquests dies- li ha sortit un aliat inesperat: la marca Coca-cola. El president de la companyia a Espanya, Marcos de Quinto, va mostrar-se en contra de retirar els anuncis del xou, que ha estat denunciat per una agrupació d'usuaris per sexista. Un usuari el va interpel·lar a Twitter dient-li que era "obligació moral" de la marca "frenar Telecinco". De Quinto, molt actiu en aquesta xarxa social, va respondre: "No, la meva obligació moral és impedir que ningú imposi la seva moralitat a altres limitant les llibertats i reinstaurant la censura". Algunes marques, però, sí que han fet cas a les pressions de la campanya gestionada via HazteOir.org i han deixat d'anunciar-s'hi. És el cas de Burger King, McDonald's i Mutua Madrileña.

El programa sumava dimecres un nou front obert: el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) anunciava que estudiarà l'emissió que ha resultat polèmica -en la qual es deixava una participant en biquini, se la banyava en xocolata i es convidava els altres concursants a llepar-la- per tal de determinar si podria ser contrari a la legislació audiovisual, en concret a la normativa específica relativa al sexisme. El CAC no té potestat per sancionar cadenes que no siguin estrictament autonòmiques, però en els últims temps sí que ha accentuat la política de pressió a les instàncies que sí que hi tenen competències, en aquest cas el ministeri d'Indústria espanyol.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF