Misc 09/06/2013

Amir Kassaei: "Hem de tenir clar que la publicitat no li interessa a ningú"

A.c.r.
2 min

Nascut a l'Iran i austríac d'adopció, Amir Kassaei és el director creatiu de DDB Worldwide i presideix l'Art Directors Club of Europe (ADCE).

Si "fantàstic no és prou bo", què necessita una campanya publicitària per ser prou bona?

La idea de fons d'aquest lema és que mai no has d'estar satisfet, que sempre pots fer-ho millor, que has d'explorar, trencar les normes. Aquesta és la feina d'un creatiu: fer una cosa que ningú s'esperi. Volíem demanar al jurat que busqués les idees més innovadores d'Europa, però també volíem dir als joves creatius que hi ha un aprenentatge continu, que mai s'assoleix la perfecció.

Des del punt de vista creatiu, ¿som en un bon moment?

No, és un moment dur. Vivim una situació econòmica molt dolenta i la gent té altres preocupacions abans que fer bona publicitat. Però la crisi es pot afrontar de dues maneres: pots seure en un racó a plorar o pensar que pots aprofitar la situació per canviar-la. Al cap i a la fi, la creativitat és que, encara que no tinguis recursos, pressupost ni gent, siguis capaç de tenir una idea màgica, genuïna, per resoldre el problema.

Vosaltres heu premiat la millor publicitat, però ¿creieu que el públic també la valora tant?

Hem de tenir molt clar que la publicitat no li interessa a ningú. Però justament per això tenim la responsabilitat de fer-la tan entretinguda com el que la gent sí que vol veure. Si fas bona publicitat, la gent s'hi fixarà, perquè la gent sap exactament què li agrada i què no.

Quina és la finalitat de l'ACDE?

L'objectiu amb què es va fundar fa 22 anys era crear una plataforma que unís els creatius europeus i millorar la qualitat de la creació publicitària a Europa, compartint coneixements i educant nous talents. El camí és llarg, encara no s'ha acabat, però anem fent avenços.

stats