Publicitat
Publicitat

Amazon tindrà consola de jocs

Arribarà abans de la campanya de Nadal, coincidint amb la PS4 i la Xbox One

Un nou agent se suma al disputat mercat de les videoconsoles. Amazon treballa en el desenvolupament de la seva pròpia plataforma, a partir d'un giny que utilitzaria la tecnologia Android de Google. Segons el portal GameInformer, l'aparell tindrà un comandament propi, dissenyat específicament per al nou giny.

La companyia no ha detallat quan llançarà la nova consola de videojocs, però diversos mitjans especialitzats donen per fet que serà just abans del 29 de novembre, el dia en què als Estats Units se celebra el Black Friday -un dia de compres compulsives impulsades pels descomptes que marca l'inici de la temporada de Nadal-. D'aquesta manera, competirà directament amb Sony i Microsoft, que presenten també noves consoles, en aquest cas les últimes generacions de la PlayStation i la Xbox.

Tampoc no se n'ha anunciat el preu, però és més que probable que sigui un dels atractius comercials del nou aparell i que estigui, per tant, força per sota dels 399 euros de la PlayStation 4 o els 499 de la Xbox One. Tenint en compte que el negoci d'Amazon és la venda i distribució de continguts, l'estratègia més probable és oferir una videoconsola de poc més de 100 euros, però que els usuaris depenguin dels jocs que es distribuirien en exclusiva a la botiga virtual. El model seria similar al que Kindle ha fet en el camp dels llibres electrònics. De fet, alguns experts consideren que, en realitat, Amazon farà més la competència a les tauletes que no a les videoconsoles de primera divisió.

Amazon es caracteritza per mantenir una opacitat molt ferrenya pel que fa a les seves vendes. Però, segons un estudi de la consultora Morgan Stanley presentat a principis d'agost, Amazon preveu tancar el 2013 havent venut 4.500 milions de dòlars en contingut del lector Kindle i de tauletes. Això suposarà un increment del 26% respecte a les vendes del 2012. El més interessant és la previsió que fa de cara al 2014: el gegant de la distribució ja farà més diners amb la venda de contingut digital -pujarà dels 3.800 milions als 5.700- que no pas facturant aparells. La companyia aconseguirà enguany, a més, 192 milions de dòlars en publicitat inserida a través de Kindle. Totes les vies de negoci associades a aquest lector electrònic suposaran ja l'11% dels ingressos i el 23% del benefici de la companyia.

També subscripcions a premsa

El desenvolupament d'aquesta videoconsola no és l'únic moviment recent d'Amazon en el camp dels mèdia. A banda que Jeff Bezos, l'amo de la companyia, hagi comprat recentment el Washington Post , hi ha també la signatura aquest dimarts d'un acord amb el grup Condé Nast amb l'objectiu de desenvolupar un servei de subscripcions -en paper i digitals- de les seves publicacions (entre les quals hi ha revistes com Vanity Fair , The New Yorker , Vogue i GQ ). Es calcula que Amazon retindrà un 30% de comissió per les subscripcions que gestioni.