BÀSQUET - ÀSIA TOUR
Misc 08/10/2014

El Barça intenta seduir el mercat xinès

L’equip de bàsquet realitza una gira per un territori que el club considera estratègic

i
àlex Gozalbo
3 min

BarcelonaConvidat per l’Eurolliga, el Barça de bàsquet està realitzant una gira per l’Àsia. L’equip blaugrana va disputar ahir un partit d’exhibició contra els Zhejiang Lions (83-91), un rival reforçat amb la presència del nord-americà Elijah Lee Holman. El duel jugat a la ciutat xinesa de Hangzhou va atreure l’interès de més de 3.000 espectadors. Xavi Pascual intenta compaginar la preparació del seu conjunt, encara en fase de construcció, amb els interessos del club blaugrana, que busca créixer en un mercat que considera estratègic. El viatge ha de servir per a totes dues coses.

Joan Bladé, directiu responsable de la secció de bàsquet, i Joan Carles Raventós, director de les seccions, encapçalen una expedició catalana que viu amb expectació la gira. “Som en un altre continent, molt lluny de casa. És el meu primer cop a la Xina. És una cosa nova, diferent, està bé”, assegura Ante Tomic. Els jugadors estan sorpresos per l’expectació que ha generat la seva presència. “No tornava a la Xina des dels Jocs Olímpics i m’he quedat sorprès per la quantitat de gent que m’ha conegut”, diu Joan Carles Navarro. L’escorta és el protagonista de la majoria de cartells que promocionen aquesta gira, que dissabte oferirà un nou partit a Taiwan.

“Tenir el Barça representant l’Eurolliga a la gira asiàtica és un altre gran exemple del compromís dels nostres clubs per crear sinergies amb els aficionats al bàsquet de tot el món”, assegura Jordi Bertomeu, president executiu de l’Eurolliga.

Primer patrocinador xinès

El Barça, que fa un parell d’anys va estrenar la versió en xinès de la seva pàgina web, té una presència destacada a la xarxa social Sina Weibo i disposa de sis comptes a LINE, on és líder esportiu mundial. “Volem fer del Barça una icona a la Xina -assegura Dídac Lee, directiu de mèdia i comunicació responsable de noves tecnologies-. Establir vincles de relació amb els nostres fans de tot el món és una prioritat del club”, recorda.

Els gestos del Barça adreçats al mercat xinès són habituals. L’equip de futbol, per exemple, va jugar fa uns mesos contra el València amb un símbol de l’Any del Cavall a la màniga de la samarreta. Abans del partit, el públic del Camp Nou va presenciar una breu actuació de la Dansa del Drac i del Lleó.

El Barça i l’empresa Suning van anunciar al juny un acord de patrocini pel qual aquesta cadena de botigues especialitzada en productes d’electrònica i tecnologia, la més gran de la Xina, es convertia en el primer patrocinador xinès del club. La presentació d’aquest acord, que té una durada de dos anys amb opció a un més, va tenir lloc a la ciutat xinesa de Nanquín.

Suning es va convertir en el primer patrocinador xinès de la història del Barça. L’acord va més enllà d’un simple patrocini i el club vol convertir-lo en una associació estratègica de la qual es derivaran una sèrie de projectes esportius i socials. Entre aquests projectes figuren la promoció de la pràctica de l’esport entre la joventut xinesa. “L’associació és un gran pas endavant del club per acostar-nos als nostres fans xinesos. L’acord crearà sinergies exitoses entre les dues entitats”, explica Antoni Rossich, director general del club. “El Barça és un dels clubs de més èxit a Europa i a tot el món”, diu Sun Weiming, vicepresident de l’empresa.

stats