Publicitat
Publicitat

L’empresa seria la quarta cadena hotelera més valorada econòmicament

En sis anys, Airbnb ha passat de ser fundada per uns joves que llogaven habitacions per poder pagar el seu lofta San Francisco a tenir 11 milions d’usuaris en 34.000 ciutats a tot el món i una valoració econòmica superior a la de grans cadenes hoteleres com InterContinental i Hyatt. De fet, els 10.000 milions de dòlars (7.200 milions d’euros) que es calcula que val la convertirien en la quarta cadena hotelera dels Estats Units en termes econòmics, i al mateix nivell que empreses tecnològiques com Dropbox i WhatsApp.

A començaments d’aquest mes l’empresa va dur a terme una ronda d’ampliació de capital d’uns 300 milions d’euros, provinents de la firma TPG i d’altres fons. Amb aquesta ampliació, Airbnb allunya de moment la seva rumorejada sortida a borsa i busca estendre el seu servei cap a una oferta més àmplia d’“hospitalitat”, segons va dir recentment el seu conseller delegat, Brian Chesky. Per exemple, prestacions més pròpies d’una agència de viatges -com recomanar establiments als voltants de l’apartament-, i serveis de transport i neteja. També vol arribar a destinacions turístiques més exòtiques.

Fa dos anys, quan va dur a terme l’anterior ampliació de capital, l’empresa valia quatre cops menys que ara, cosa que ha fet que alguns experts alertin del risc de bombolla en les valoracions de grups tecnològics que, com Airbnb, mai han desvelat els ingressos i beneficis. El seu negoci es nodreix de les comissions que cobra per reserva i el seu creixement vertiginós es deu a l’auge de l’economia del compartir -fa només d’intermediari entre particulars-, al fet que sigui més barat que un hotel i que hi hagi molts més adeptes d’allotjar-se en apartaments.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF