Misc 19/06/2013

Rebaixes en les entrades per plantar cara a la crisi

X. S.
2 min
La taquilla de l'entrada dels Renoir Floridablanca.

Barcelona.Pedro Pérez, representant dels productors espanyols, demanava ahir "polítiques agressives" de preus per sortir de la crisi del cinema. Els Alexandra ja han posat fil a l'agulla i han rebaixat el preu de les entrades a 4 euros. Això sí, totes les pel·lícules que projecten són reestrenes, com Il divo (2008) o Mil años de oración (2007). L'estratègia, segons el propietari dels cinemes, Ramon Colom, no acaba de funcionar: dilluns van recaptar un total de 210 euros. "La situació és insostenible", confessa.

Els Renoir Floridablanca també han recuperat puntualment títols recents a 4 euros i, des del maig, tenen una campanya en què, per la compra d'una entrada -el preu habitual és de 9 euros-, ofereixen un val per adquirir-ne una altra a 5,5 euros abans de 10 dies, vàlida fins i tot per a dissabte i diumenge. Quan es compra a preu reduït, es fa igualment la mateixa oferta. Segons Octavio Alzola, l'objectiu és premiar la fidelitat i recuperar l'hàbit d'anar al cinema. La campanya va funcionar molt bé al maig, però no ha estat suficient per evitar els mínims del mes de juny, tot i que Alzola subratlla que a les sales de versió original la caiguda és "menys pronunciada".

Els exhibidors més importants de Catalunya, en canvi, són més conservadors en les seves promocions. Els Verdi i els cinemes de la cadena Cinesa ofereixen descomptes a través de carnets de fidelització i entrades a preu reduït per a diferents col·lectius, però només de dilluns a divendres. El grup Balañá ofereix un pack de cinc entrades a preu del dia de l'espectador, també només de dilluns a divendres. L'única oferta vàlida per al cap de setmana són els packs familiars del grup Cinesa.

stats