Els agents turístics britànics mostren confiança en Menorca com a destinació "estratègica"

El disseny de les accions es decidirà tenint en compte les conclusions que es derivin de l'anàlisi big data.

Reforçar la imatge de Menorca al Regne Unit. Amb aquest objectiu treballa la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) a la World Travel Market. La presidenta del Consell Insular, Susana Mora, lidera l'estratègia fixada per l'administració, basada a dur a terme diverses reunions amb operadors turístics britànics per explorar vies de col·laboració que ajudin a incentivar la demanda en un escenari que, segons Mora, és "altament complex i que evidencia la irreversible transformació del sector turístic". La màxima responsable política de l'illa assenyala: "Tenim clar que hem de fer un esforç extra per mantenir la demanda des del Regne Unit, però també créixer en altres mercats i diversificar els fluxos. És clau per a Menorca assegurar una bona connectivitat". 

Entre les reunions programades, destaquen les concertades amb companyies aèries, touroperadors i agències de viatges online, que han de servir per perfilar les accions de promoció que posarà en marxa a començaments d'any, moment de major impacte sobre el volum de reserves des del Regne Unit. El disseny de les accions es decidirà, per primera vegada, tenint en compte les conclusions que es derivin de l'anàlisi big data. Per fer-ho possible, des de la FFTM es treballa amb tots els agents que hi intervenen i que recullen informació útil a través de les seves plataformes de comercialització. 

La primera jornada de la World Travel Market deixa bones sensacions a la delegació menorquina. Agents britànics com Easyjet i TUI han traslladat la seva confiança en Menorca com a destinació turística "estratègica". En el cas de TUI, s'ha mostrat oberta a incrementar la capacitat amb vista a l'any que ve. També s'han mantingut reunions amb Expedia, Destinia i Logitravel, amb les quals la FFTM valora llançar una campanya transversal a partir de gener del 2020, amb el repte d'estimular la compra directa en mercats com el Regne Unit, Espanya, Itàlia, França, Suïssa i Portugal.

EDICIÓ PAPER 28/11/2020

Consultar aquesta edició en PDF