Ensenyat promet per a la pròxima legislatura el tren de Llevant

La candidata de MÉS al Consell de Mallorca reclama que l’Estat aporti tot el que deu del conveni ferroviari

Els candidats de MÉS per Mallorca a la presidència del Govern i del Consell, Miquel Ensenyat i Bel Busquets, han presentat aquest diumenge les propostes de la formació per ampliar i millorar la xarxa ferroviària de l’illa. Ensenyat ha assegurat que "aquesta ha de ser la legislatura del tren de Llevant" i ha explicat que "MÉS prioritzarà la finalització de les obres del tren de Llevant fent-lo arribar en una primera fase fins a Artà".

Segons ha explicat Ensenyat, "es calcula que amb poc més de 100 milions d’euros es podria enllestir el tren de Llevant", atès que "bona part de les inversions ja estan fetes". A més, el projecte està aprovat per la Comissió Balear del Medi Ambient i seria compatible amb el manteniment de la via verda. Ensenyat també ha dit que "el tren d’Alcúdia és igualment factible" i que es podria fer "amb una inversió màxima de 70 milions d’euros amb un traçat paral·lel a l’actual carretera general que connecta sa Pobla amb Alcúdia".

Per altra banda, Bel Busquets ha destacat que "és imprescindible tenir un conveni ferroviari amb quantitats dignes" i que l’Estat aporti tot el que deu. Busquets ha recordat que "el 2008 el govern d’Espanya va signar un convenir ferroviari segons el qual havien d’arribar 443 milions i dels quals
només n’arribaren 100".

"Mentre que actualment només arriben entre 2 i 4 milions anuals per al manteniment de la xarxa ferroviària, l’Estat en gasta 4.000 per construir línies noves a la Península, especialment d’AVE". La candidata al Consell també ha emfatitzat que "el conveni ferroviari actual només compromet 120 milions en deu anys, menys d’una quarta part del que ens correspondria per població i territori". Així mateix, Busquets ha dit que "va ser gràcies a la presssió de MÉS al Parlament que es va aconseguir incloure el tren de Llevant en aquest conveni".

EDICIÓ PAPER 16/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF