Publicitat
Publicitat

El govern espanyol confia a recaptar 4.600 milions amb les reformes fiscals

S'apuja l'impost sobre l'alcohol un 10%, també s'incrementa el del tabac i s'endureix l'impost de Societats. Es crea un nou tribut per gravar els gasos fluorats d'efecte hivernacle

El govern espanyol espera recaptar almenys 4.690 milions d'euros anuals amb les modificacions fiscals aprovades aquest divendres en el Consell de Ministres, la major part procedents de l'eliminació de deduccions en l'Impost de Societats.

En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, ha explicat que l'eliminació a les grans empreses d'algunes deduccions de l'impost de Societats aportarà 3.650 milions d'euros l'any.

Altres ingressos addicionals vindran de l'increment dels impostos especials sobre l'alcohol (que s'apuja un 10%) i el tabac, que conjuntament aportaran 700 milions anuals.

També s'ha anunciat la creació d'un tribut sobre els gasos fluorats d'efecte hivernacle amb el qual preveu ingressar 340 milions d'euros en un any. Els aires acondicionats són, fonamentalment, els productes que duen aquest tipus de gasos, segons ha explicat Montoro, que ha justificat la creació de l'impost perquè Brussel·les així ho demana en les seves recomanacions mediambientals.

En canvi, l'increment de l'IRPF es mantindrà durant tot l'any que ve, d'acord amb el que ja va anunciar fa mesos el PP.

L'executiu ha donat llum verda al nou pla de pagament de proveïdors, lligat a la directiva de morositat per liquidar deutes amb comunitats autònomes i ajuntaments.

El pla, ha dit el ministre, inclourà pagaments a universitats i a entitats del tercer sector que treballen amb l'administració pública. "No aflorarà nou dèficit públic", ha assegurat Montoro per referir-se a les factures als calaixos. "Del que es tracta és d'ordenar i de fer una arquitectura pública més transparent, que limiti el temps de pagament de les factures facilitant mitjans financers perquè sigui possible", ha afegit.


21D
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 16/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF