El Govern balear nega que pagàs 'The Guardian' perquè publicàs una entrevista a Francina Armengol

Tot i que el rotatiu britànic va esborrar la pàgina perquè es tractava de contingut comercial, l'Executiu ho desmenteix

El Govern balear ha negat que pagàs 'The Guardian' perquè publicàs una entrevista amb Francina Armengol l'any 2016. "Amb relació a la informació publicada pel portal 'El Economista', i de la qual s'han fet ressò altres mitjans de comunicació, sobre l'entrevista a la presidenta Francina Armengol apareguda a l'edició digital del diari 'The Guardian' el mes d'abril de l'any 2016, la Presidència del Govern de les Illes Balears vol aclarir que en cap moment, ni per a la concertació de l'entrevista ni posteriorment, no es va acordar cap tipus de contraprestació econòmica o publicitària ni per part del Govern de les Illes Balears ni de cap dels seus ens instrumentals", diu el comunicat del Govern.

'El Economista' ha informat aquest dijous que "cinc presidents autonòmics varen pagar per sortir en entrevistes a 'The Guardian'", i un dels noms que esmenta és el d'Armengol, de qui el diari britànic va publicar una entrevista l'any 2016. El govern valencià és un altre dels assenyalats per haver pagat l'agència The Report Company perquè es publicàs una entrevista del seu president, Ximo Puig, a 'The Guardian'.

Tot i que 'The Guardian' va esborrar l'entrevista amb Francina Armengol perquè es tractava de contingut comercial, el Govern balear ha desmentit qualsevol pagament. 

De fet, tal com passa amb l'entrevista de Ximo Puig, s'ha eliminat el contingut de la pàgina web on s'havia publicat l'entrevista d'Armengol. Aquí es pot comprovar que hi diu que la pàgina s'ha eliminat perquè era un "anunci" publicat "com a part d'un acord comercial i pagat per l'anunciant". 'The Guardian', afegeix el missatge, té com a política eliminar els continguts pagats quan s'acaben els acords comercials. A l'adreça web de la pàgina en qüestió, que es pot veure a la barra de direccions del navegador, encara s'hi poden llegir les paraules "interview-francina-armengol-president-of-the-balearic-islands".

Les entrevistes de la presidenta de les Illes Balears i del del País Valencià formaven part d'una sèrie en la qual també surten noms com el de l'exbatlessa de Madrid Manuela Carmena; el president extremeny, Guillermo Fernández Vara, i els expresidents de les Canàries i la Rioja Fernando Clavijo i José Ignacio Ceniceros. Segons 'El Economista', en tots aquests casos 'The Guardian' ha eliminat l'entrevista publicada.

Toni Fuster: "És indecent que es paguin doblers per una entrevista"

El PP ha considerat "indecent" que Armengol també pagàs per ser entrevistada a 'The Guardian' i ha anunciat que s'ha registrat al Parlament una sol·licitud d'informació per conèixer l'import que va pagar la presidenta amb càrrec als comptes públics i si hi ha hagut altres entrevistes amb altres mitjans de pagament.

El secretari general i diputat del PP, Toni Fuster, ha recordat que el president del País Valencià, Ximo Puig, ha reconegut el pagament de 43.000 euros per una entrevista similar i ha assegurat que "volem saber què va costar aquesta entrevista per fer-se autobombo, com es va tramitar i qui la va negociar". "Amb la quantitat d'assessors de comunicació que té Armengol i amb la situació dels comptes públics, ens sembla indecent que es gastin doblers en una entrevista", ha indicat.

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF