Política 23/04/2019

Un total de 40 empreses de Menorca se sumen als Segments Estratègics Turístics

Els SET són aliances que es constitueixen entre prestadors de serveis i institucions públiques per desenvolupar productes turístics amb valor afegit

Iván Martín
2 min
El Consell de Menorca ha destacat la implicació de les empreses menorquines per a millorar l'àmbit turístic.

MaóUna quarantena d'empreses de Menorca de diferents àmbits de l'activitat turística s'han adherit als Segments Estratègics Turístics (SET) com a conseqüència de la jornada informativa que es va dur a terme fa un mes a la seu del Consell de Menorca per part de la Fundació Foment del Turisme i l'Agència d'Estratègia Turística de les Balears (AETIB). La consellera insular de Promoció Turística, Maite Salord, considera que les empreses menorquines "han mostrat un gran interès per formar part d’aquests espais de confluència publicoprivada. Això demostra un compromís explícit per millorar com a destinació turística a partir de la feina conjunta i l’acord. Només així podem arribar a ser més forts en un món altament competitiu i canviant”.

Els Segments Estratègics Turístics són aliances que es constitueixen entre prestadors de serveis i institucions públiques per desenvolupar productes turístics amb valor afegit. Es plantegen com a meses de feina publicoprivades on poder definir estratègies i planificar accions que permetin millorar la competitivitat turística de les Illes Balears. En total, tenint en compte les fortaleses de les quatre illes i les tendències del mercat, l’AETIB i els diferents sectors empresarials de l’Arxipèlag han impulsat la creació dels Segments gastronomia, turisme actiu, cultura, ecoturisme, turisme esportiu, salut, luxe i conferències i reunions.

A la jornada informativa hi van assistir una setantena de representants empresarials de diferents àmbits turístics, que van poder escoltar de primera mà els beneficis que l’adhesió a aquests organismes els podia reportar a títol particular i també el que podia significar per a la millora de la visibilitat, la qualitat i la competitivitat de la destinació en el seu conjunt. L'Agència d'Estratègia Turística de les Balears ha destinat per al 2019 un muntant global de 4 milions d'euros, 1,2 dels quals provenen de l’Impost de Turisme Sostenible.

stats