Uns 900 comptes falsos de la mateixa empresa que va contractar el Barça van fer campanya contra l'independentisme

L'anomenada operació Némesis va promoure dotzenes d'etiquetes a Twitter, segons 'El País'

Uns 900 comptes falsos van fer campanya contra l'independentisme a través de Twitter. L'origen d'aquests comptes està en l'entramat d'empreses que pengen de Nicestream, vinculada a I3 Ventures, la companyia que el Barça va contractar per monitoritzar les seves xarxes socials i llançar missatges contra els rivals del president del club, Josep Maria Bartomeu. El País ha tingut accés a una base de dades amb 922 comptes de Twitter, dels quals 299 continuaven actius aquest dimarts.

La publicació de missatges difamatoris sacseja el Barça

El nom intern d'aquest dispositiu a les xarxes era operació Némesis i s'haurien promogut una dotzena d'etiquetes a Twitter amb més de 240.000 missatges entre el 2014 i el 2015. Així, aquests comptes utilitzaven etiquetes com #vullsaber que anaven acompanyades de preguntes sobre la independència de Catalunya abans de la consulta del 9-N, però també altres etiquetes com #arasommajoria, #juntsimillor o #prouproces. El compte més retuitejat i mencionat era el de l'entitat unionista Societat Civil Catalana.

EDICIÓ PAPER 28/03/2020

Consultar aquesta edició en PDF