El PP d'Inca critica l'Ajuntament pel "caos circulatori"

La regidora de Mobilitat, Antonia Triguero, explica que les retencions són un fet "puntual" perquè es duen a terme obres a diversos carrers

"Tenim les nostres artèries principals col·lapsades i és per la nul·la gestió del batle i els seus socis de govern", explica el Partit Popular d'Inca en un comunicat. Segons el partit , "circular per la ciutat és una autèntica odissea i aparcar-hi és una missió gairebé impossible". La regidora de Mobilitat, Antonia Triguero, explica que les retencions són un fet puntual, atès que "s'estan arreglant, asfaltant i pintant diversos carrers del centre". 

Els populars alerten que, en cas d'emergència, l'elevat trànsit pot provocar situacions de gran "perillositat" i veuen la ronda nord com una solució.  El portaveu municipal del PP, Rafa Torres, considera que "la densitat de cotxes en una ciutat de 32.000 habitants sense ronda és insostenible". A més, afegeix que "actualment, si passa alguna cosa, seran moltíssims els vehicles afectats que no es podran moure ni per una banda ni per l'altra".

Segons la formació, "tot està ple a rebentar perquè, a més, estan asfaltant carrers". D'aquesta manera, critiquen que són obres programades, i si s'hi hagués fet "una bona planificació i redistribució del trànsit, no seria tan exagerat el caos a Inca". Els populars reiteren que la ronda nord "és irrenunciable".

Per la seva banda, Triguero explica que "durant aquesta la legislatura s'han obert nous pàrquings dissuasius, però al centre el Consistori no té solars per fer-ne més". La regidora afirma que s'han creat fins a 400 places noves a la ciutat i des de l'Ajuntament s'ha duit a terme una campanya per usar menys el cotxe i anar més a peu. 

L'alternativa del  GOB

El  GOB   aprofità el termini d'exposició pública, l'any 2014, per demanar la retirada del projecte impulsat pel Consell de Mallorca i la solució d'adopcions "adaptades a les necessitats reals d'Inca".

Els ecologistes  proposaven alternatives reals que, plantejades amb una concepció real de ronda urbana, podrien representar un element integrador i fins i tot embellidor de la ciutat, molt més amable amb els mitjans de transport no motoritzats, com també amb els vianants, que connectàs les barriades i que representàs una via de descongestió per al centre de la ciutat, que apropàs el nucli urbà ja consolidat, que conformàs la trama de carrers ara encara no acabats i que evitàs l'especulació urbanística dels terrenys que quedaran entre el nucli urbà i la nova carretera.

EDICIÓ PAPER 14/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF