MÉS per Menorca recuperarà el finançament per al centre d'interpretació de s'Enclusa

Consideren el projecte l’eix prioritari de les polítiques de sostenibilitat ambiental i de territori

Els candidats de MÉS per Menorca al Consell Insular i al Senat, Maite Salord i Eduard Riudavets, respectivament, han escenificat aquest dilluns la seva aposta per un model sostenible d’illa. I ho han fet en una compareixença a les antigues bateries nord-americanes de s’Enclusa, a Ferreries. Aquest indret, que havia d’acollir el projecte de centre d’interpretació de la Reserva de la Biosfera, resta pendent d’una assignació econòmica que permeti l’execució d’una iniciativa que va néixer fa 12 anys. Precisament, els candidats sobiranistes consideren s’Enclusa l’eix prioritari de les polítiques de sostenibilitat ambiental i de territori.

Eduard Riudavets ha recordat que el centre d’interpretació de s’Enclusa “és una iniciativa que, per culpa de la ineficàcia del PP, es va perdre, deixant escapar les inversions estatutàries destinades a rehabilitar aquest espai. Puc assegurar que, des del Senat, farem tot el possible i més per recuperar les inversions. Perquè això serà el centre d’interpretació”. D’altra banda, els candidats menorquinistes són conscients que els principals reptes amb vista als pròxims anys són aconseguir la sobirania energètica a través de les renovables i la potenciació de l’agricultura.

MÉS per Menorca té la intenció de dur a terme polítiques encaminades a trobar l’equilibri territorial entre la societat i el medi ambient. Recorden que el principal actiu de l’illa és la seva preservació i la condició de Reserva de la Biosfera. Aquests aspectes obliguen, en certa manera, a governar sota un model territorial sostenible. La cap de llista al Consell, Maite Salord, ha emfasitzat la rellevància de gaudir d’un territori protegit: “És clau per al desenvolupament econòmic i per al benestar de les persones. Si parlam de turisme, és necessari parlar d’un sostre de places turístiques i apostar per la qualitat”. Salord també s’ha mostrat partidària d’impulsar l’ús del transport públic “per arribar a aquelles zones naturals més sensibles”.

EDICIÓ PAPER 20/04/2019

Consultar aquesta edició en PDF