Guillem Balboa: "Una illa que no controla els seus aeroports és com una casa sense porta"

Veus Progressistes proposa un model de cogestió aeroportuària en què les institucions illenques puguin garantir la sostenibilitat

El candidat de Veus Progressistes al Congrés, Guillem Balboa, ha explicat que "les decisions estratègiques sobre els aeroports, com les ampliacions de pistes i de terminals, l'augment de capacitat, els horaris de funcionament... són preses per Enaire i Aena pensant únicament en els resultats econòmics". Balboa ha afirmat que els diputats de Veus Progressistes negociaran la cogestió aeroportuària "per poder decidir, o almenys tenir la paraula, sobre una infraestructura estratègica per a l'economia i la vida de la ciutadania de les Illes Balears, ja que una illa que no controla el seu aeroport és com una casa sense porta a l'entrada".

La coalició d'esquerres ha exposat que els tres aeroports balears generen més de 1.150 milions d'euros anuals que serveixen per pal·liar els deutes dels altres aeroports, però no s'inverteixen per compensar els problemes ecològics i de saturació que genera la massificació de la infraestructura aeroportuària.

Balboa ha exposat que "els ciutadans necessitam que criteris com la sostenibilitat ambiental, les necessitats de connexions de la població resident, la capacitat de càrrega de les illes o les molèsties als veïns siguin tingudes en compte, i això just es pot fer des del coneixement de la nostra realitat".

Per la seva banda, la candidata a les eleccions municipals de Palma, Neus Truyol, ha mostrat la seva preocupació pel fet que "els darrers anys no deixam de batre rècords de trànsit aeri". La també regidora d'Ecologia de la capital ha explicat que "hi ha dies que superam, només a l'aeroport de Palma, els 180.000 passatgers, que és com la població de Calvià, Manacor, Inca, Llucmajor i Marratxí juntes". 

Balboa s'ha compromès que els beneficis que generen els aeroports balears es reinverteixin en la societat, que sofreix a escala climàtica i de pressió humana els efectes negatius del trànsit aeri.

EDICIÓ PAPER 16/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF