Política 11/09/2019

El Govern vol duplicar el nombre d'habitatges públics el 2023

La Conselleria de Mobilitat i Habitatge treballarà per aconseguir preus màxims en els vols amb la Península

Ara Balears
2 min
EL conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons

PalmaEl conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, ha explicat aquest dimecres que un dels principals reptes de la Conselleria serà duplicar el nombre d'habitatge públic el 2023 i passar dels actuals 1.800 pisos de protecció oficial a 3.600. A més, el conseller ha anunciat que, una vegada aconseguit el 75% de descompte per als residents balears, ara es farà feina per aconseguir uns preus màxims en els vols amb la Península.

Pons ha comparegut davant la Comissió de Medi Ambient del Parlament, on ha anunciat que, per incrementar l'habitatge públic, es construiran nous pisos per oferir-los en lloguer social i s'hi incorporaran cases buides dels grans tenidors. El conseller ha subratllat que el Govern ja disposa d'un miler de pisos en el registre d'habitatges buits.

Per completar el pla de la legislatura passada, el qual preveia la construcció de 511 pisos de protecció oficial i poder ampliar-lo a noves promocions, el conseller ha subratllat que serà necessària la col·laboració dels ajuntaments i els consells, mitjançant l'aportació de sòl, i del govern espanyol, facilitant l'edificació en terrenys de la seva propietat, com Can Escandell (Eivissa) i Son Busquets (Palma).

D'altra banda, Pons ha recordat els projectes d'ampliació de la xarxa ferroviària previstos per a aquesta legislatura: metro fins al Parc Bit i Son Espases, inici de la construcció del tramvia des del centre de Palma fins a l'aeroport i l'Arenal, i la projecció d'una línia que des de Manacor fins a Cala Rajada i una altra que arribi fins al Port d'Alcúdia.

El conseller ha recordat que el 2020 entrarà en funcionament el nou sistema de transport per carretera a Mallorca. Les noves concessions, ja adjudicades en tres lots diferents, suposaran noves rutes, millors connexions (un 50% més de freqüències i noves rutes), més amplitud horària i horaris estables, com també busos nous, adaptats i que funcionaran sense derivats del petroli.

stats