El Govern i la FELIB impulsaran conjuntament els plans municipals d'emergències

La col·laboració serà per coordinar aquest procés i donar suport als consistoris en els continguts i els requisits tècnics 

La Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques i la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears ( FELIB ) impulsaran conjuntament l'elaboració, implantació i revisió dels plans municipals d'emergències dels municipis de les Illes Balears.

La col·laboració serà per coordinar aquest procés i donar suport als ajuntaments tant en els continguts i els  requisits  tècnics com en la contractació centralitzada dels treballs per disposar dels plans d'emergències, segons ha informat l'agència de notícias Efe.  D'aquesta manera, la Direcció General d'Emergències i Interior assumirà una funció de supervisió per a l'elaboració dels  requisits  tècnics a complir pels plans i per completar el catàleg de riscos de les Balears.

Per la seva banda, la  FELIB  facilitarà la col·laboració i la coordinació amb els ajuntaments amb la finalitat d'unificar i centralitzar la tramitació administrativa i la licitació dels contractes per a l'articulació dels plans d'emergències, que es durà a terme a través de la central de compres i d'acord amb les condicions tècniques.

Govern i  FELIB  també promouran trobades amb els ajuntaments insulars i altres organismes i cossos amb la finalitat de facilitar tota la informació tècnica i administrativa, per així agilitar el procés i donar el suport que requereixin els municipis que s'adhereixin a aquesta iniciativa de treball conjunt.

La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, Catalina Cladera, i el president de la  FELIB , Joan Carles Verd, han acordat l'inici d'aquest procés de coordinació durant una reunió en la qual també han participat  el director general d'Emergències i Interior, Pere Perelló, i altres representants del departament d'Emergències i de la  FELIB .

EDICIÓ PAPER 04/07/2020

Consultar aquesta edició en PDF