Política 04/12/2018

Foment del Turisme Menorca incrementa un 21,8% el pressupost amb l'oposició del sector

Els pressupostos, que per primera vegada es gestionaran de manera autònoma des de Menorca, estableixen capítols específics sobre coneixement, innovació i connectivitat

Ivan Martín
2 min
Maite Salord ha aconseguit presentar uns nombres en promoció turística que permeten afrontar amb garanties els grans reptes de Menorca.

MaóLa Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM), a través del seu patronat, va aprovar anit el pressupost per l'any que ve. Una xifra que s'eleva a gairebé 3,7 milions d'euros i que representa un augment del 21,8% en comparació amb el de 2018. Els comptes han tirat endavant gràcies al vot favorable de l'equip de govern però amb el contrari del Partit Popular i els representants empresarials. A més, a aquest pressupost cal afegir els recursos que el Consell consignarà mitjançant la direcció insular de Promoció Turística.

La consellera insular de Promoció Turística, Maite Salord, ha destacat "l'esforç significatiu per continuar fent de Menorca una destinació atractiva i competitiva, gràcies a la consecució de la competència de promoció, així com el lideratge per captar projectes beneficiosos per a l'illa. Aquest compromís confirma el lloc prioritari que el turisme ocupa en l'acció política de l'actual equip de govern". Els pressupostos, que per primera vegada es gestionaran de manera autònoma des de Menorca, estableixen capítols específics sobre coneixement, innovació i connectivitat. Tots superen els 100.000 euros de mitjana. Les xifres de la Fundació contemplen un increment de la plantilla amb l'assignació de cinc noves places fins a arribar a un total de 39 treballadors.

Pel que fa a les accions que es duran a terme destaca la promoció de la Menorca Reserva de la Biosfera, enfocar l'estratègia a la qualitat, millorar la visibilitat en línia, fer promoció especialitzada de productes turístics segons els mercats i els segments, donar un espai a projectes com Menorca Esportiva, Accessible i Cosmopolita, incrementar l'assistència a fires especialitzades, apostar per les accions de màrqueting en destí, millorar la connectivitat directa amb noves rutes, potenciar les accions amb companyies aèries i marítimes, participar en fòrums internacionals de transport aeri, treballar per desenvolupar productes innovadors i diferenciadors, així com crear serveis experiencials que donin resposta a les noves formes de consum.

Per últim, l'FFTM també pretén millorar l'experiència del visitant al destí, homogeneïtzar la imatge de Menorca, fomentar l'associacionisme empresarial, reforçar el coneixement per a la gestió turística, promocionar la cultura de la innovació entre els empresaris del sector i incentivar els projectes de futur.

stats