La FFTM gestionarà el 2020 un pressupost de 4,1 milions d'euros per reforçar la promoció

És un 12% més que el 2019

La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) gestionarà 4,1 milions d'euros de pressupost per a l'any 2020, un 12% més que el 2019. D'aquests, 2,1 milions d'euros es destinaran íntegrament a promoció turística, és a dir, el 53% del total. La partida dedicada a producte sumarà 949.000 euros, que representen el 21% de les despeses, mentre que el capítol de connectivitat concentrarà un 6,8% del pressupost i disposarà de 300.000 euros. Finalment, el de coneixement i innovació gaudirà de 164.000 euros, un 3,7%. 

Cal remarcar que un total d'1,4 milions d'euros arriben a formar part del pressupost de la FFTM a través de la transferència del Govern balear per la competència de promoció turística. Per la seva banda, el Consell de Menorca aporta poc més de 2 milions d'euros. L'augment del 12% s'explica pel conveni amb l'Agència d'Estratègia Turística de Balears (AETIB) per al desplegament dels Segments Estratègics de Turisme valorat en 159.000 euros, així com el relatiu al finançament específic per als contractes de comàrqueting amb companyies aèries, que s'eleva a 272.000 euros. La resta ve determinada per la previsió d'ingressos per vendes de productes de material promocional i entrades a recintes culturals. 

La presidenta del Consell de Menorca i de la FFTM, Susana Mora, s'ha mostrat satisfeta pel pressupost presentat per l'ens públic. "Les nostres prioritats són fer una promoció que aporti visibilitat a la marca Menorca i l'associï als valors de la sostenibilitat i la qualitat, crear productes que singularitzin l'oferta, estimular el coneixement i la innovació com a eines per guanyar en competitivitat, reforçar la connectivitat i millorar la imatge", ha assenyalat. 

La FFTM també ha aprovat el pla d'actuació per a l'any 2020. Entre les línies de feina destaca diferenciar la marca Menorca i associar-la a la qualitat i la sostenibilitat, reforçar el coneixement per a la gestió turística, fer un seguiment continuat de l'oferta i la demanda, treballar amb segments estratègics, redefinir les marques de producte, millorar la visibilitat en línia, col·laborar amb projectes en destí, potenciar la cooperació interadministrativa i entre el sector públic i privat, incentivar les iniciatives innovadores, millorar la connectivitat directa amb noves rutes i homogeneïtzar la imatge turística de Menorca. 

EDICIÓ PAPER 17/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF