Cort s'apropa per segon any als gustos dels palmesans per millorar la revetla de Sant Sebastià

L’àrea de Participació ha presentat l’estudi públic d’enguany, que té com a objectiu millorar la qualitat de les festes patronals

La regidora de l'àrea de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial de l'Ajuntament de Palma, Eva  Frade , i el gestor cultural Miquel Ferrer, han presentat l'enquesta realitzada a 606 persones per conèixer els gustos musicals, les mancances i les propostes de la ciutadania pel que fa a la programació de la revetla de Sant Sebastià.

Frade  ha expressat que "és impossible satisfer tots els gustos de la població, encara que treballem en aquesta direcció", en referència al sector generacional d'entre 30 i 40 anys, que s'ha mostrat com el "més exigent" entre els enquestats. Tot i això, més de 7 de cada 10 coneixen i participen en la revetlla, la gran majoria hi ha assistit i té intenció de fer-ho enguany, i prefereixen moure's entre les vuit places amb escenaris i demanen diversificar i descentralitzar les activitats.

Els caps de cartells de les places més populars es triaran per votació popular, i a diferència de l'any passat, l'estudi s'ha presentat dos mesos abans per intentar arribar a més empreses.

Un dels espais que es proposaven tant en l'enquesta del 2017 com en la de 2018 és la Feixina, per això ara s'incorporarà a la programació d'aquest any. A més, es realitzarà el cicle 'Zona restringida' que durà activitats multidisciplinàries en indrets no convencionals com autobusos o comerços emblemàtics "per omplir de cultura llocs on normalment no es poden veure aquestes activitats", segons ha dit Ferrer. La música electrònica i el rap també tindran una major presència i s'ubicaran a la plaça de Jacint Verdaguer.

La principal autocrítica que fan els organitzadors és que "hi ha un problema comunicatiu entre l'Ajuntament i la ciutadania, perquè algunes persones demanen estils de música que ja existeixen des de fa anys, com és el cas del jazz", ha explicat la regidora. Per altra banda, valoren molt positivament la campanya de comunicació amb el lema 'Pensis el que pensis volem saber-ho', amb la realització d'un vídeo protagonitzat per l'actriu Clara  Ingold , que ha aconseguit més de 15.000 reproduccions.

EDICIÓ PAPER 11/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF