Part Forana 23/09/2019

Sant Llorenç demana una notaria atès el volum de documents perdut amb les inundacions

L'Ajuntament recorda que compleix també les condicions econòmiques i demogràfiques per tenir aquest servei

M. Barceló
1 min
Tot el consistori ha aprovat demanar una notaria.

Sant LlorençLa gran quantitat de tramitacions d'escriptures públiques que s'han de tramitar de bell nou a causa de les inundacions del 9 d'octubre de l'any passat ha duit l'Ajuntament a demanar la creació d'una notaria al municipi. Les inundacions negaren centenars d'habitatges i altres immobles i molts documents o varen desaparèixer o es feren malbé.

A més, el consistori llorencí justifica la seva demanda, aprovada per unanimitat, pel fet que el municipi reuneix les condicions econòmiques i demogràfiques suficients per tenir aquest servei públic. L'Ajuntament ha traslladat aquesta petició al Col·legi de Notaris i a la Delegació del govern.

L'Ajuntament ha hagut de desplaçar-se en reiterades ocasions a notaries d'altres municipis de l'illa, escollides per sorteig pel Col·legi Oficial de Notaris, (Felanitx, Artà o Campos), sense opció tampoc a escollir-ne una de més propera (com pugui ser la de Petra), cosa que ha suposat desplaçar-se a diferents llocs per fer el tràmits en lloc de poder concentrar-los en una sola notaria.

Fonts municipals expliquen que "tenir una notaria al municipi suposaria una millora a l'hora de fer les tramitacions, no només per a l'Administració local sinó també per als veïns dels diferents nuclis del municipi, que a hores d'ara també es veuen obligats a fer desplaçaments llargs per poder renovar els títols de propietat o testaments perduts, entre altres documents que necessiten registre notarial".

stats