Part Forana 12/04/2019

El mercat Icape d'Inca dobla enguany el nombre de grups participants

A la trobada del proper diumenge hi acudiran set col·legis de la comarca

Ara Balears
2 min
Els alumnes participants, després de recollir l'autorització municipal.

IncaEn el mercat Icape d’Inca (Pla integral de les capacitats emprenedores) hi participaran enguany 24 grups d’alumnes, un 118% més que l’any anterior. El Museu del Calçat i de la Indústria ha estat aquest divendres dematí l’escenari en el qual més de 70 estudiants han recollit el permís d’ocupació per poder participar en el mercat.

Els alumnes són una representació dels grups de Primària i Secundària de set centres escolars d’Inca i la comarca que durant aquest curs han aplicat el pla Icape a l’aula. A l'acte hi han assistit la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, Maria Francisca Alorda; la directora gerent de l’IDI, Núria Hinojosa; el batle d’Inca, Virgili Moreno, i la regidora de Promoció Econòmica i Mercats, María José Fernández.

El mercat Icape d’Inca tindrà lloc el proper diumenge al carrer Major. Aquest mercat és l’activitat final que tanca el programa Icape, del qual ja s'han fet set edicions. Els centres que hi participaran són el CEIP Llevant d’Inca, el CEIP Vora Mar de Can Picafort, el CEIP Sa Graduada de sa Pobla, l'IES Binissalem, l'IES Can Peu Blanc de sa Pobla, el CC La Salle d’Inca i el CC Monti-Sion de Pollença.

L’objectiu de l'Icape, gestionat des de l’IDI i impulsat per les conselleries de Treball, Comerç i Indústria, i Educació i Universitat, és impulsar les capacitats emprenedores dels alumnes a través de la creació d’una cooperativa o d’una ONG.

Set anys d'experiència

Les escoles s’adhereixen a Icape de manera voluntària i durant aquests set anys de vida la majoria de centres ha repetit l’experiència i fins i tot l’ha ampliada a més cursos. De fet, un total de 105 grups d’alumnes de Primària i Secundària de les Illes Balears formen part aquest curs del projecte Icape.

Durant el curs, els alumnes creen i gestionen una cooperativa, en el cas de Primària i Formació Professional, o una ONG, en el cas de Secundària. Passen per totes les etapes de constitució d’una empresa: nom i logotip, estatuts, elecció de junta directiva i generació de CIF. Després elaboren productes per aconseguir beneficis que, en el cas dels grups de Secundària, es donen a un projecte de cooperació proposat per una ONG real.

Els més petits inverteixen una part dels doblers en una sortida de grup i la resta, els cedeixen a una ONG. Les ONG que col·laboren amb Icape són Llevant en Marxa, Fundació Campaner, Escola en Pau, Fundació Vicenç Ferrer, Ajuda en Acció, Malaria 40 i Formación Senegal.

stats