Les obres de l'estació de bus del Port de Pollença finalitzaran abans del que estava previst

El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, també ha signat amb l'Ajuntament d'Alcúdia i de Muro els convenis d'acondicionament i millora de les parades del transport públic del corredor de la badia d'Alcúdia

Les obres de la nova estació d'autobús del Port Pollença van a bon ritme. Tant que es finalitzaran abans del termini de quatre mesos que s'havia establert. N'han informat el conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, i el batle de Pollença, Miquel Àngel March, els quals han visitat les obres per conèixer-ne l'estat d'execució.

L'avançament respecte dels terminis ha estat qualificat pel batle "d'excel·lent". "El mes de març l'estació ja podrà donar servei al Port de Pollença", ha destacat.

La nova estació tindrà quatre vies: cap a Alcúdia, cap a Palma, cap a la serra de Tramuntana i el bus llançadora cap a Formentor. Per fer possible aquesta línia de bus llançadora cap a Formentor, l'Ajuntament treballarà conjuntament amb el Govern.

Millorar les parades d'autobús del corredor de la badia d'Alcúdia

Després de visitar les obres del Port de Pollença, Pons s'ha dirigit a Alcúdia i Muro per signar els convenis d'acondicionament i millora de les parades del transport públic del corredor de la badia d'Alcúdia amb els batles dels dos pobles, Antoni Mir, i Martí Fornés, respectivament.

La línia que uneix Pollença amb Can Picafort, passant per Alcúdia; i la que uneix Palma amb Can Picafort transporta cada any uns 2 millons de passatgers, la qual cosa fa que sigui la línia amb més demanda de Mallorca.

Actualment aquest tram compta amb 18 aturades que es reduiran a 13 per tal d'agilitzar el trajecte. També està previst dotar cada una de les aturades amb marcasines, per tal de solucionar els problemes de pluja i de sol a l'estiu, i també de nou enllumenat per garantir la seguretat dels usuaris durant la nit.

La inversió serà d'un milió d'euros, que segons el conseller és necessària per poder garantir un bon servei de transport públic. Els ajuntaments hauran d'assumir els costs de la neteja i el manteniment així com del cost energètic.

Al tram d’Alcúdia les obres s'iniciaran abans de la temporada turística i al de Can Picafort a finals d'aquest 2018. Està previst també que el mes de gener del 2019 es posi en marxa un projecte pioner a nivell estatal. El tram que uneix Alcúdia i Can Picafort comptarà amb una línea d’autobús 100% elèctric, que donarà solució a dos objectius, per una banda millorar els serveis i per altra, respectar el medi ambient.