La comunitat educativa de Manacor reclama una solució als problemes d'escolarització

Riera assegura que el finançament per a la nova escola de Son Macià està fermat

De les tres hores que ha durat avui la reunió entre la conselleria d'Educació i la comunitat educativa de Manacor, dues han servit per plantejar els problemes en escolarització al municipi, sobretot des del punt de vista del repartiment de l'alumnat entre els centres. "Hi ha centres que concentren el 60 per cent d'alumnat immigrant, mentre que d'altres tan sols el 10 %", ha indicat Pere Grimalt, president d'una de les Apima presents a la trobada. Al repartiment desigual de l'alumnat immigrant, se li afegeixen les ràtios elevades, l'existència de centres infrautilitzats o la mancança de recursos humans, entre d'altres.

Pel que fa a la construcció d'una nova escola a Son Macià, la consellera, Núria Riera, ha informat que el pressupost està assegurat. La infraestructura es finançaria amb un préstec del Banc Europeu d'Inversions. Tot i que s'ha anunciat que les obres podrien començar a l'estiu de 2015, la negociació s'ha encallat a l'hora de precisar com i on es traslladarien els alumnes mentre durin les obres. "Encara no ho tenim segur", ha afirmat la presidenta de l'Apima del CEIP Mestre Pere Garau, Elisabet Vaquer. Vaquer ha recordat que tant la cessió del solar per part de l'ajuntament, com la construcció d'una escola modular per part del Govern implicarien costos que encara cap de les dues institucions no s'han compromès formalment a assumir.

Amb diàleg i sense TIL

Riera ha assegurat els pares i directors de centre que a partir d'ara el diàleg serà amb la conselleria serà més fluid.  "Durant tres anys hem estat ignorats", ha dit Vaquer. Pel que fa al TIL, tots els intents del director general d'Educació, Miquel Deyà, per convèncer els presents de les bondats del tractament integrat de llengües han estat ràpidament tallats.

Representants dels 17 centres presents a la reunió han presentat un document conjunt a la conselleria en què es detallen les necessitats educatives del municipi.