El cablatge de Telefónica retarda la rodona de la carretera de Portocolom

La magnitud de l'obra obligarà a instal·lar-hi semàfors per alternar el trànsit

Després d'onze setmanes de paralització d'obra, s'han reprès les obres de construcció de la macrorodona de Portocolom per regular el trànsit d'aquesta zona turística amb les carreteres de Portocristo i Felanitx, a l'altura del complex de restauració El Bosque. El departament de Territori del Consell ha explicat que les obres han estat aturades quasi dos mesos a causa del cablatge de Telefónica que hi ha a l'encreuament viari. El batle de Felanitx, Joan Xamena, ha dit a l'ARA Balears que espera que les obres estiguin acabades abans de l'inici de la temporada turística. Des de l'oposició (PP) s'ha criticat la paralització precisament per la por que l'obra viària no estigui enllestida en el termini previst.

"Aquests dies s'estan duent a terme moviments de terres –a la zona– i a partir de dilluns s'iniciarà la construcció", diu el Consell en un comunicat, en què també informa de la concessió d'una pròrroga d'onze setmanes a l'empresa constructora perquè Telefónica reorganitzi el cablatge que hi ha a la zona.

També en el sector hoteler es passava pena per l'obra davant la demora en la represa del projecte, que es considera important per tal d'eliminar un punt negre de la xarxa viària de la comarca. La poca visibilitat que hi ha a la intersecció de la carretera Portocolom-Felanitx amb la carretera de Portocristo ( Cales de Mallorca-Cala Murada) ha provocat nombrosos accidents mortals al llarg dels anys.

Vias i Obras Públicas SA (VOPSA) és l'empresa adjudicatària del projecte, que té un pressupost de 813.000 euros. El termini d'execució és de quatre mesos, però des del Consell "la previsió és que els treballs finalitzin en dos mesos mig", és a dir, abans que comenci la temporada turística. També s'alerta que "hi haurà algunes setmanes que els cotxes passaran per un tram sense asfaltar". La intenció de l'empresa constructora i del Consell és construir la gran rodona sense haver de tallar les carreteres en cap moment.

EDICIÓ PAPER 19/01/2019

Consultar aquesta edició en PDF