11 agrupacions de MÉS demanen més enllaços de tren Palma - Part Forana

Proposen que el servei ferroviari s'ampliï fins a les 00 h tot l'any i lloen les línies nocturnes

11 agrupacions municipals de MÉS de les comarques del Raiguer i el Pla de Mallorca s'han reunit aquest dimecres horabaixa a l'estació de tren d'Inca amb l'objectiu d'instar Serveis Ferroviaris de Mallorca a no reduir freqüències de tren durant l’estiu i ampliar els horaris fins a les 00 h tots els dies de l’any.

Els municipis on els ecosobiranistes fan aquesta demanda són: Alaró, Binissalem, Campanet, Inca, Lloseta, Llubí, Marratxí, sa Pobla, Santa Maria, Selva i Sineu. Alhora també es demana al govern de l’estat espanyol a complir i ampliar els seus compromisos d’inversió ferroviària a les Illes Balears.

SFM ha modificat els horaris del tren i el metro per al període comprès entre el 15 de juliol i el 30 d’agost. Segons han explicat des de MÉS, "es tracta d'uns horaris que empitjoren la qualitat del servei, ja que es redueixen freqüències i alguns trens faran temporalment totes les aturades del trajecte, cosa que implica arribar al destí més tard".

Queixes per saturació

Es recorda també que l’Associació d’Usuaris del Tren ha criticat la decisió i ha sol·licitat que es plantegi de bell nou, ja que a l’estiu les necessitats de desplaçaments no disminueixen. "Aquesta mateixa setmana s’han intensificat les queixes per la saturació dels trens a les hores punta o per l’eliminació de freqüències en les quals es podia pujar al tren amb bicicleta", recorden els ecosobiranistes.

D'altra banda, s'ha felicitat SFM per tornar a posar en marxa el servei de tren nocturn, que es mantindrà tots els divendres i dissabtes fins al 31 d’agost i que compta amb 12 serveis entre les 23.15 h i les 5.30 h. Aquest iniciativa "s’hauria de mantenir durant tots els caps de setmana de l’any i ampliar fins a les 00 h cada dia". Ara, el darrer tren de Palma cap a Inca surt a les 22.20 h. "Moltes persones finalitzen la jornada de treball més tard i tenen dificultats per tornar al seu municipi amb tren", recorda MÉS.

Moció conjunta

"Defensam que les institucions de les Illes Balears prioritzin les polítiques de transport públic i mobilitat sostenible, assignant més recursos econòmics, tant perquè repercuteix en benefici individual dels ciutadans i ciutadanes, com al conjunt de la societat. A la vegada, cal ser exigent amb el futur govern de l’Estat perquè posi fi a l’infrafinançament crònic de la nostra comunitat autònoma i perquè comprometi i aporti més fons per a aquestes necessitats", s'apunta en la moció que es vol presentar i aprovar a cada ajuntament per remetre-la després al Govern de les Illes Balears. Que la línia ferroviària arribi a Artà també és una demanda unànime.