URBANISME

Pollença vol adaptar el projecte de primera línia del Moll a un estudi de mobilitat "realista"

Té marge per modificar-ne un 50 per cent

L'Ajuntament de Pollença ha acordat la redacció d'un nou estudi de mobilitat a l'empresa que l'elaborà per redactar el projecte de semiadaptació per a vianants de la primera línia del Port. "L'anterior Consistori va fer fer l'estudi a l'hivern i, per tant, no és realista", ha indicat el regidor d'Urbanisme, Tomeu Cifre Bennàssar. La intenció és que el projecte s'adapti a la realitat circulatòria que viu el Moll durant l'estiu.

L'Ajuntament té marge per modificar un 50 per cent del projecte. Així n'ha informat avui al matí la Conselleria de Turisme en una reunió entre les dues institucions. El Consistori estudiarà les possibilitats de fer canvis més profunds dels inicialment previstos, com el de suprimir part dels aparcaments per traslladar-los a segona línia. Això no obstant, les modificacions estan subjectes a diversos condicionants. "No sabem encara si hi ha marge per fer aquests canvis i també hem de saber si són assumibles econòmicament", ha dit Cifre.

1 de novembre

Està previst que les obres a primera línia del Port comencin l'1 de novembre. L'Ajuntament fa comptes respectar aquest termini, però plantejarà que les obres no es duguin a terme en una única fase de sis mesos, sinó en dues. "Volem que les obres es facin en dos hiverns", ha indicat el regidor, per evitar els riscs d'imprevists en les obres que les allargassin fins a la temporada alta.

El projecte estava pressupostat en poc més d’1,4 milions d’euros i es va adjudicar per quasi 1,1 milions.

La reconversió de la primera línia està inclosa en el Pla General d'Ordenació Urbana de 1990, que estableix, però, que la carretera s'ha d'adaptar totalment per a vianants i recuperar l'espai com un passeig a nivell de mar, de circulació tranquil·la. Durant la tramitació del projecte, el GOB va reclamar que no s'aprovàs, ja que incompleix el PGOU i, per tant, la disciplina urbanística, segons l'organització.