Part Forana 15/05/2018

Manacor redactarà un pla de mobilitat amb especial esment a Portocristo

La proposta del PSOE aconsegueix el suport de tots el grups municipals

Miquel Barceló
2 min
Joan Gomila (AIPC), amb el Pla de mobilitat de 2002, el darrer document que radiografià el trànsit als nuclis urbans.

ManacorTots el partits del consistori manacorí han donat suport a la moció del grup del PSOE (a l'oposició) perquè es redacti un pla de mobilitat municipal que, entre d'altres qüestions, ha d'analitzar i proposar solucions a la situació caòtica que pateix Portocristo en relació amb el trànsit interior, especialment durant la temporada d'estiu.

En primera instància, la moció del grup socialista, defensada al plenari nocturn de dilluns per la seva portaveu, Núria Hinojosa, feia referència exclusivament al nucli costaner però, amb el suport de la resta de partits, l'àmbit d'estudi s'ha ampliat a tot el municipi. "Necessitam un planejament urbanístic que resolgui la problemàtica de l'aparcament", insistí Hinojosa durant la seva exposició. Així mateix, proposà alternatives com el lloguer de solars per destinar-los a l'estacionament i també flexibilitzar l'obtenció dels permisos especials d'aparcament per alleugerir la situació a Portocristo.

Joan Gomila (AIPC), delegat de Portocristo, recordà que la possibilitat d'eixamplar l'aparcament de la plaça de l'Aljub només crearà 70 o 80 places més. "La mobilitat varia", advertí Gomila, tot recordant l'efecte de tenir o no el pont del Riuet (enderrocat per ordre judicial i perquè incomplia la normativa) i el desembossament del trànsit a l'entrada del poble gràcies a la via de circumval·lació creada. Cristina Capó, de MÉS-Esquerra, reclamà revisar el Pla de mobilitat redactat el 2002, per saber-ne algunes claus i solucions que aleshores es proposaven.

Trànsit de vehicles a la primera línia

Els grups que formen el consistori estan d'acord en la necessitat de definir uns nous models de mobilitat per als nuclis urbans de Manacor. El PSOE recordà que Portocristo és l'excepció al conjunt de pobles costaners de Mallorca, els quals tenen la primera línia marítima alliberada de trànsit. Per a Núria Hinojosa, mentre no es redacti un pla general urbanístic, que reguli nous espais d'estacionament, la finca de Son Moro, a la zona del Carreró (3.000 m2), podria ser una solució provisional.

stats