TRANSPORT PÚBLIC
Part Forana 31/03/2017

Manacor reclama millors connexions amb la xarxa de busos

El PSOE convida a fer propostes i El Pi demana pel futur del tren

Miquel Barceló
2 min
Manacor no té estació de busos, només dues marquesines a les avingudes on els usuaris es banyen quan plou i se socarren a l’estiu.

ManacorManacor ha debatut sobre el pla de connectivitat des de l’aeroport amb les principals zones turístiques de Mallorca, impulsat per la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat. I ho ha fet amb visions diferents per a un mateix objectiu: millorar el transport públic al municipi per tal de tenir millors connexions, especialment pel que fa a la xarxa de busos.

Una moció de suport a les propostes de millora de la xarxa de busos interurbans, presentada pel PSOE a l’Ajuntament de Manacor, ha posat damunt la taula les diferents ‘rutes polítiques’ que es plantegen en el Consistori a fi de millorar el transport també en l’àmbit municipal, el qual presenta deficiències greus, començant per la manca d’una estació de busos a la ciutat. Ara, les aturades principals, amb molt poc sostre, es localitzen a l’avinguda Juníper Serra, vora l’estació de tren.

Pel PSOE, el pas de la línia de bus de l’aeroport per la ciutat cap a Portocristo i la zona de Cala Millor (sense arribar encara a Cala Rajada) és una avanç “perquè els veïns de Manacor puguin optar a un transport de qualitat, més sostenible i eficient econòmicament”, tal com defensa la portaveu, Núria Hinojosa. Emperò el suport al pla insular de connectivitat del Govern només té a dia d’avui, en el pla municipal, el beneplàcit de PSOE (3) i Volem (1). MÉS (5), el partit majoritari, també a l’oposició, considera desitjable una millor vertebració del transport públic potenciant el tren, segons el portaveu, Miquel Oliver. Això, criticant que al final les concessions de busos es converteixen “en monopolis” i són inaccesibles a les petites empreses. MÉS comparteix visió amb el PSOE: a Mallorca, “el centre neuràlgic és l’aeroport, no Palma”.

El Pi, segona força a Manacor, en el govern, fa un crítica severa al pla de connectivitat, en part perquè afecta igualment el sector del taxi, també a la comarca. Segons la portaveu regionalista, Catalina Riera, el pla ha tingut poca participació ciutadana i s’inclou en un pla director sectorial de transport “que està més que caducat”.

Des d’aquesta perspectiva, l’equip de govern (El Pi,PP, AIPC) creu que s’ha de debatre sobre “quin transport públic volem” i no centrar-se en línies “pensades per als turistes i que lleven feina als taxistes”. En el cas de Manacor, “resulta que la línia de l’aeroport arriba a Portocristo i s’oblida de Cales de Mallorca, on hi ha la major part de places hoteleres”. El Pi es demana: “Què farem amb el tren?”. En tot cas, el PSOE proposa que hi hagi una comissió política municipal que plantegi propostes de millora.

stats